Mitt Nya Liv

Den här killen tar skivor tomat & placerar dom i komposten. Se efter vad som händer.

Av Anneli Gustavsson - 2017-01-28 17:27


Det är en enkel glädje som gör sallader godare, eller som jag gillar dom. Bara med lite salt & olivolja på som ett sunt mellanmål.

 

Jag hade ingen aning om att det kunde vara så enkelt att odla tomater.

 

Många har odlat på detta sättet o om jag inte minns fel så har även min svärdotter gjort det.

 

Allt du behöver är en plastkruka, bra kompostjord & en egen mogen tomat skuren i skivor.

 

Du kommer att se i filmen hur man ska göra. Lycka till..

 

 

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

29 januari 2017 11:14

Jo då att få till plantorna går nog bra. Inte vet jag vad jag bor på för konstigt ställe för jag får aldrig tomaterna att mogna trots att jag försökat både i mitt växthus och på soligaste söderväggen med glasrutor framför. Till och med i fönstret inomhus har jag försökt och misslyckats så nu har jag gett upp på tomater

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Anneli Gustavsson

20 mars 2017 21:11

Min svärdotter pratade i förrgår om att hon skulle sätta tomatplantor nu så att dom hann växa till sig. Hon kär små skivor av riktiga tomater o sätter dom först i petflaskor för att sen sätta ner dom i större jord.. Hon lyckas o dom är så goda =)

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards