Mitt Nya Liv

Om du hittar ett mynt instucket i bildörren, måste du göra det här DIREKT!

Av Anneli Gustavsson - 2018-02-19 02:11


 


Innan du åker för att jobba, bör du kontrollera din bildörr mycket noggrant.

 

Det kan verka harmlöst, men om du ser ett mynt instucket i handtaget på bildörren, kan det vara fara på gång! Detta är faktiskt ett nytt och kreativt sätt för bil tjuvar att stjäla eller bryta sig in i bilen, enligt amerikanska medier.

 

Hela strategin bygger på, att tjuven sticker ett mynt i dörrhandtaget på passagerarsidan. Så förväntar sig tjuven att ägaren av bilen dyker upp och tjuven följer efter i hans egen bil. När bilägaren parkerar, kan han inte låsa bilen, eftersom dörrhandtag fastnat. När bilägaren går från platsen, kan tjuven komma in i bilen genom den olåsta dörren.

 

Den goda nyheten är att det är lätt att förhindra detta genom att vara extra försiktig och kolla dina bildörrar. Hittar du ett mynt så ta bort det och sätt ett effektivt stopp för tjuvens planerna.

 

Man ska ju även lyssna så att man hör att bilen låser sig innan man lämnar den helt...

 

 

 
 
wiolettan

wiolettan

19 februari 2018 12:05

Bra råd där. Detta sätt var för mig alldeles nytt, har inte hört talas om det.
Men det kan ju bli mycket med väntan för tjuven, om han till exempel skulle inrikta sig på vår bil som inte används så ofta. Kan stå stilla i flera dagar. Men, vid affärer kan jag tänka mig att det är annorlunda.
Sköt om dig och hoppas att du slipper ha värk.
Varm kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

21 februari 2018 00:50

Jag har inte heller hört talas om det förrns jag läste om det.. Dom hittar på så mycket så man blir mörkrädd.. Folk som inte kan hålla reda på ditt o mitt.

Dröm Sött kramar ♥

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards