Mitt Nya Liv

Det Tar På Krafterna & Psyket.

Av Anneli Gustavsson - 2018-04-20 00:38


Jag blir galen, jag vill sova. Jag lägger mig så gott som alltid kl 22 varje kväll men kan inte sova. Ibland somnar jag till vid 23;30 tiden o vaknar kanske efter 1 timme för att sen vara vaken mellan 1-2 timmar innan jag kan somna igen för att sen vakna efter ett par timmar då jag behöver gå upp o röra på mig pga värken eller gå på toan.. Jag brukar kunna somna om rätt så snabbt då men vaknar oftast upp 1-2 ggr till innan jag sover som bäst frampå morgonkvisten o det är inte roligt när jag försöker göra allt för att kunna sova som "normala" människor.

 

Men flera av mina läkare har sagt att jag måste sova på dom stunderna jag kan för jag behöver sömnen, ja det behöver vi alla.. Men när man går med kronisk värk så tar det på krafterna ,, tänk er själva att musklerna Aldrig vilar när man har fibromyalgi, det är så jobbigt.

 

Jag vill sova, det är så skönt när jag får sova gott men det är väldigt sällan jag gör det..

 

Nu har jag legat i flera timmar igen o inget händer. Men idag har jag haft riktigt mycket värk o jag har krypningar i hela kroppen, särskilt i mitt vänstra ben.. 

 

Jag sa till Rohde innan när hon frågade hur det var med mina fötter att dom har börjat läka ihop så pass så att jag kan sätta ner hela fötterna, men jag sätter ner dom mjukt o inte dundra på.. Jag sa att det dröjer väl inte mer än ett par dagar så spricker det upp igen.

Jag kände att det brände lite i höger trampdyna men tänkte inte mer på det utan tittade efter lite senare när jag pratade med Rohde i telefonen,, jaha då har det redan spruckit upp en ganska stor spricka........... Jag är så trött på all skit, om ni bara visste vad det tar på krafterna o på psyket, det är inte alls roligt.

 

Jag ska ju till Hudmottagningen i mitten på Maj så det ska bli skönt, men då ska ni se att jag har riktigt fina fötter för så är det alltid. Ska du till läkaren ,, ja då har du inte ont längre.

 

Nä,, nu ska jag ta nattmedicin o hoppas på att jag kan få några timmars sömn. Hoppas att ni sover gott nu.

 

Puss I Pannan ♥

 

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

20 april 2018 10:14

Så tråkigt att aldrig få sova ut ordentligt. Det och värken måste verkligen ta på psyket. Kan du inte kliva upp och sätta dig framför tvn för då brukar man ju somna bara för att man inte ska. Det är lätt att det blir en ond cirkel om man börjar vakna och vakna. Hoppas det blir bättre. Tråkigt med dina fötter Trodde kanske att salvan kunde hjälpa

http://skogsnuvan.bloggagratis.se

Anneli Gustavsson

21 april 2018 18:20

Jag går upp o jag brukar titta lite på tv;n eller gå runt i lgh eller sätta mig o titta på nätet. Spela lite WF, men det är jobbigt att inte få sova mer än ett par timmar för jag blir så störd..

Jag måste iofs gå upp rätt ofta så att jag inte ska stelna till i musklerna, ja du jag vet inte hur jag vill ha det. Kramar ♥

Ps,, salvan är så mjuk o skön men tyvärr hjälper den inte men nu snålar jag med den =)

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards