Mitt Nya Liv

Lite Ångest !

Av Anneli Gustavsson - 2018-09-13 19:43


Idag har jag haft lite ångest för jag vet inte hur det ska gå ? Men jag hoppas att det ska gå bra såklart.

 

Jo, jag pratar om mina hemska fötter. Ja dom har ju blivit mycket bättre nu,, riktigt bra faktiskt men idag var det sista dagen med puva-badet... 

 

Jag är så rädd att få tillbaka mina hårda knäckebrödsfötter som bara spricker upp, men jag får kontakta dom så fort jag märker att det går åt pipsvängen.

 

 

Jag sitter ju 15 min i fotbad med nån blandning i o även barnolja sen torkar jag torrt fötterna o går över till solariet.

 

Första gången jag satt här så var det nog knappt 15 sekunder, idag hade jag kommit upp i 15 minuter så dom ökar ju på för varje gång o det har gått jättebra. Det enda jag har känt av är en jobbig klåda,, puva-klåda säger dom. Men jag står ut så det är inte värre än så.

 

   

Jag stannade till på Ica o köpte lite fika till dom för att visa min uppskattning.

Dom blev jätteglada för kakorna.

 

Jag fick kramar av dom innan jag gick o jag gick därifrån med en klump i magen, dels av oro o dels för att jag faktiskt kommer att sakna dom för dom har tagit så väl hand om mig.

 

Dom har trott på att jag faktiskt har haft ont, dom har lyssnat o dom har varit så försiktiga med mina fötter. Nu sista månaden vet dom att jag har njutit för fullt när dom har behandlat mina fötter, när dom har smort in dom i mjukgörande så har jag ryst i hela kroppen av välbehag. Tänk att dom har kunnat ta på mina fötter utan att jag har blivit gråtfärdig, det är underbart.

 

 

Jag fick med mig den här skraparen hem så att jag ska kunna skrapa OM det blir för mycket o jag lovade med handen på hjärtat att jag INTE skulle missbruka o använda den jämt,,, det ska jag inte..

 

Jag hoppas nu att mina fötter blir bättre o att salvan som jag har peelar bort den hårda huden så att det blir bättre snart.

 

Det kändes lite nu att lämna dom på avdelningen .. Tack för att ni har varit fantastiska ♥

 

 

Igår knackade det på altandörren o jag blev lite rädd för jag låg i sängen o tittade på tv;n. Laki låg i vardagsrummet o sov så han vafflade till när han hörde knackningarna..

 

Det var Rohde som kom med mat till mig. 2 lådor med Pizza,, så gott. Jag åt upp en igår o en idag så det hoppas jag att det inte var sista gången hon lagade den =)  O självklart att jag får en liten bit oxo =) Tack så mycket för god pizza ♥

 

 

     

Igår hade jag ju Laki hos mig, han är ju så otroligt mysig. Han gräver sig in i mig o nästan slänger sig på rygg för att jag ska klia honom,, lillskrutten =)

 

Vi passade på att vara ute mellan regnskurarna , det är ju ett riktigt skitväder.

 

I morgon ska jag o nån mer på en liten "utflykt" eller,,, hittepånåt i alla fall. Mer om det i morgon.. Längtar så =)

 

Nu ska jag ringa o säga god natt till Rohde..

 

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar.

 

Puss I Pannan ♥

 

 

 
 
wiolettan

wiolettan

14 september 2018 15:04

Härligt att det har blivit så pass bra med dina fötter, helt underbart. Jag har ju sett dom förut hur ont det har set ut.
Mysigt att träffa personal som gör sitt bästa och bryr sig, guld värt.
Fin hund. Han ser verkligen gosig ut.
Kram och sköt väl om dig.

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

16 september 2018 01:55

Ja det är stor skillnad på mina fötter nu o det är jag så glad för. Hoppas bara att dom håller sig så här fina. Har fått en spricka under min ena stortå som gör lite ont så jag kniper med tån när jag går.

Han är jättemysig lille skrutten o så kärleksfull..

Var rädd om dig, dröm sött kramar ♥

 
Veiken

Veiken

14 september 2018 15:22

Jag har aldrig hört talas om Puvabad förut, så jag var tvungen att googla och läsa tillbaka i din blogg. Så bra att det finns hjälp och att du har blivit så väl omhändertagen. Jag antar att du slipper mer elände med dina fötter nu. Så skönt.
Det var säkert glada miner när du kom med gofika till dom som tagit hand om dig så väl! Kram

http://veiken.se

Anneli Gustavsson

16 september 2018 01:52

Ja dom blev glada o dom kramade om mig när dom såg att jag var orolig för att inte ha fler tider. Jag är så rädd att det ska komma tillbaka men jag får ringa till dom o få tider så jag slipper vänta, bara det är lugnande.

Jo jag har nog haft ca 25 bad o solariesol för händer o fötter. Det har hjälpt mig jättemycket o jag är så tacksam för att dom har varit så vänliga mot mig o tagit hand om mig.

Dröm Sött kramar ♥

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards