Mitt Nya Liv

Detta Saknar Jag !

Av Anneli Gustavsson - 2019-01-15 14:25


Vaknade i lugn o ro o åt min frukost. Har så fruktansvärt ont i mina muskler i ryggen, nu har det brett ut sig till vänstersidan oxo o mitt på ryggen. Har även väldigt ont i nacken o axlarna o är orolig för mina händer för jag känner att jag är på väg att tappa saker när jag håller i nåt, ja ibland så tappar jag det o det har mer än hänt.

 

Jag förstår inte varför varje dag ska behöva vara en prövning ?

I morse när jag skulle hoppa upp i sängen, den är väldigt hög så ställde jag mig på tårna o så sprack mina 2 små sprickor upp ännu mer, men jag var inte vaksam på det annars tänker jag hela tiden på hur jag ska sätta ner fötterna o hur jag ska gå. Tur att jag inte är åderförkalkad än så jag kan hålla koll på allt.

 

Har varit på apoteket o hämtat ut mina neotigason så nu har jag nya igen. Sen åkte jag till Ica o handlade lite, sen hem för att plocka in varorna. Nu sitter jag här vid datorn med en stor mugg te, tropical te det är så gott, men jag har alltid lite mjölk i.

 

Sen ska jag göra bakpotatis med en röra på creme fraiche, rödlök, räkor, crabsticks o stenbitsrom röd. Hoppas att det blir lika gott som sist jag gjorde det. Jag ska inte hålla på att röra om i creme fraichen för den blir så lös då.




 

Detta saknar jag jättemycket, att få ta mina långa promenader till härlig musik. Att få gå i takt till musiken är en utmaning för ibland går det undan,, ja tillräckligt fort för mig som har min värk o skraltiga ben. Men jag har gjort 1 mil på 2h 10min, jag har faktiskt gjort det på 2h exakt, bra va =)

 

När jag lyssnar på musik så tänker jag ofta på hur den skulle vara att promenera till. Ibland är det lite lugnare låtar o ibland så dunkar det på o det är så skönt att gå till musiken.

 

Mina fötter har blivit så mycket bättre än dom har varit sista året, eller ja hur länge det har varit har jag ingen koll på. Det är ju bra mycket mer än 1 år .. Men jag hoppas nu att det inte ska bli några problem med mina blodfetter eller nåt med levern så jag måste sluta med medicinen för jag vill att dom ska bli bättre o bättre o att jag en dag ska kunna ta mina promenader. Jag vet att jag inte kan gå 1 mil direkt utan måste ta det försiktigt. 

 

Som det är nu så går jag absolut inte för det är isgata överallt här o sen lägger sig snön över isen. Innan när jag skulle gå till bilen så höll jag på att sätta mig 3 ggr på gatan innan jag hann sätta mig i bilen. Jag vred till ryggen o det gjorde ju inte saken bättre.

 

Jaja, men nu sitter jag i min sköna kontorsstol vid datorn. Jag tänkte att jag skulle jobba lite med min sida på fb, där jag gör bilder med texter o lägger in. Kika gärna in där o gilla/följ sidan om det är nåt som intresserar er. Här är sidan Gilla & Dela / Like & Share.

 

Ni får ha en fin kväll o passa er om ni går ut så ni inte halkar om det är halt.

 

Puss I Pannan ♥

 

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards