Mitt Nya Liv

HÄLSAN ÄR VIKTIG

Av Anneli Gustavsson - 2019-06-13 12:45



Som ni vet så har jag varit riktigt sjuk nu ett bra tag o det tar verkligen på kroppen. Jag orkar ingenting, jag blir matt o skakig. Ibland känns det som benen inte ska bära mig o är jag då ute o tex handlar så kan jag bli lite nervös att jag ska trilla ihop.. Sist jag var på Ica så såg hon på mig att jag inte mådde bra så hon frågade om hon skulle packa ner mina varor åt mig, men jag tackade o sa att jag klarar det nog själv. Men jag var tacksam för att hon frågade.


Det är så viktigt med regelbundna besök till läkaren. Det finns olika Vårdcentraler, företagshälsovården mm. Dom kollar upp dig med tex arbets Ekg, lungfunktionstest, blodprover mm. Jag har gjort ett arbets ekg innan o det är ganska jobbigt när man ska cykla o det blir mer o mer motstånd men skam den som ger sig. 

Dom kan ge läkarintyg för mycket som tex om du ska ta körkort och behöver ett körkortsintyg


Det känns bra när man får en läkare som man trivs med, som man kan känna sig trygg med. Det betyder allt. Jag har haft väldig tur med mina läkare o särskilt nu sen jag blev sjuk , jag har hela tiden känt mig trygg..

 

Har du en läkare som du inte funkar ihop med så måste man söka vidare. Det känns som att Medikus är något bra.

 

 
 
Ms. W

Ms. W

13 juni 2019 13:57

Visst är hälsan oerhört viktig, men ibland känns det ju som den är viktig bara för en själv... Jag har i flera år bara träffat en läkare en gång om året och främst p.g.a en låg dos av ett läkemedel. Den läkaren har nu gått i pension. Jag tror det är svårt att välja läkare här, tyvärr.

http://mywordsandimages.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

15 juni 2019 13:12

I början när jag fick min värk så hade jag olika läkare o jag fick dra samma historia om o om igen. Sen fick jag en jättebra läkare som tog mig på allvar o honom hade jag i många år även när han bytte VC, han sa att han ville att jag skulle följa med honom så jag blev glad.

Sen hade jag ett par år där jag inte var nöjd tills jag fick Axel som jag har idag. Han är svår att få en tid till men han brukar alltid ha tid med mig.

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Skapa flashcards