Mitt Nya Liv

Mamman drar bort dottern från motorcyklisten.

Av Anneli Gustavsson - 2019-06-16 13:17

 

Det sägs att bakom en hård fasad finner man ofta en mjuk och känslig insida. Denna berättelse visar att det är sant !

 

 

 

När 130kg motorcyklisten ler och hälsar på en söt liten tjej, drar hennes mamma bort henne och tittar på honom med avsky. Inte bara det, men det som hon säger till sin dotter i det ögonblicket kommer hon senare att ångra. Nu kommer hon troligen att tänka två gånger innan hon fördomar någon igen!

 

 

 

Till familjen i den röda SUV på Tim Hortons idag,

 

Jag är en stor 130 kilos kille med motorcyklar och många tatueringar. Jag är en svetsare, jag är lång, jag dricker öl, jag ser farlig ut men det är inte hela sanningen.

Vad du inte ser är att jag har varit lyckligt gift i 11 år, mina barn kallar min pappa, jag har en universitetsexamen, min mamma är stolt över mig och berättar för alla hur lyckliga hon är som har en så underbar son, min syskon och min brorson är alltid glad att se sin farbror, och när min dotter bröt hennes arm grät jag mer än hon gjorde. Jag läser böcker, jag hjälper människor, jag tar alltid tid att tacka krigsveteraner, och jag grät även på filmen Armageddon.

Så nästa gång jag ler till den lilla tjejen du och du tar henne och säger “Nej kära du, vi pratar inte med farliga motorcyklister”, kom ihåg att även om du sårade mina känslor skulle den här “farliga motorcyklisten” ha varit den första personen som körde in i ett brinnande hus för att rädda din dotters guldfisk så att hon inte skulle bli uttråkad ! 

 

 

Bilderna hittades på nätet.

 

Bara för att man har hela kroppen tatuerad, man kanske är långhårig, har världens skägg, kör motorcykel o ser ut som en tuff kille så behöver man inte vara nån elak människa för det. Jag kan förstå i dagens samhälle att vi är väldigt försiktiga när man ser att en stor "farbro" prata med nåt litet barn att man reagerar men man kanske ska stanna upp o se vad som sägs ?!.

 

Många gånger skulle vi våga släppa våra små bran till en man som har kostym, ser proper ut men skenet kan bedra.. Det kan vara han som gör ditt lilla barn illa..

 

Många gånger är vi snabba att döma, vi får nog tänka till en extra gång för det finns många snälla tatuerade män o kvinnor.



 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards