Mitt Nya Liv

NÄRING TILL DINA BLOMMOR.

Av Anneli Gustavsson - 2022-10-12 12:15


Ja nu kan dina blommor behöva lite extra kärlek när det blir mörkare en längre tid. Du kan ju köpa vanlig växtnäring men du kan även göra lite själv =) 

 

Man tager vad man haver som Kajsa Varg sa =) 

 

Jag brukar köpa bananer när dom är billiga,, koka skalen o spara vätskan. Tar även potatisskalen o kokar dom o häller över på en flaska. 

 

Äggskal är bra för växterna, jag sköljer dom alltid så vad säger man ? Membranet, säcken, på insidan av skalet försvinner sen torkar jag dom. Efter det pulveriserar jag dom o sparar i en glasburk. Häller på lite då o då. Man behöver inte köpa dyra saker till blommorna. 

 

Det finns säkert tusen andra sätt som man oxo kan göra men jag har bara kommit hit =) 

 

 

 

Jag köpte den här på Kjell o Kompani tror jag det var. Det var extrapris 99 kr, annars tror jag dom tar 149 kr


  

Sparar ihop lite skal innan jag maler dom.

 

 

Det blir så finmalet så det dammar om det =) 

 

 

Den är inte stor behållaren men det går i mycket ändå. 

 

 

Nu har jag lite som jag kan strö på. 


 

   

Ja det är ju detta jag menar som jag sköljer bort.

 

 

Potatisskalen kokar en liten stund innan det får svalna.

 

 

Jag tycker att det är lättare att ha en tratt när jag häller över det på flaskan.

 

 

Ja som ni ser så har flaskan minskat ganska mycket. Jag glömde bort mig o hällde i det direkt från plattan så flaskan krympte så här mycket =) 

 

 

   

När jag o en granne var inne i stan så köpte jag en sån här som torkar golvet o den är så bra, den var inte dyr heller,, har för mig att den kostade 170 kr.

 

  

 

Den här köpte jag på antingen ÖB eller Rusta o den är så fin. Jag älskar nya saker o jag blir så glad.. 

 

Ja, lite tips på hur ni kan göra med era blommor =) 

 

Ha en bra dag där ute   

 

 

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards