Mitt Nya Liv

IN THE ARMS OF AN ANGEL.

Av Anneli Gustavsson - 2022-12-11 23:48


Jag har såna drömmar, många gånger kommer jag ihåg dom. Jag kan vakna o komma ihåg varenda detalj sen somnar jag om o har ingen aning om vad jag har drömt, men jag vet att jag har drömt nåt,, jag kallar det detaljdrömmar eftersom jag kommer ihåg allt vad jag har drömt om.

 

Senaste tiden har jag sjungit när jag har vaknat, i morse sjöng jag refrängen In the arms of an angel, ja mer kan jag inte så jag har gått o nynnat på den hela dan. 

 

Det är en underbar låt, jag älskar den men det var längesen jag hörde den så jag vet inte varför jag drömde om den.  Ja drömmar är konstiga, vad får man allt i från ?

 

Jag vet ju att det är mycket intryck från dagarna. Ett tag drömde jag om att jag flyttade, jag hade 3 olika ställen som jag bodde på, eller jag 4 för det var den lägenheten jag hade sagt upp så jag hade 3 andra. En villa o 2 lägenheter. Jag vet precis hur det ser ut i mina bostäder... Jag hade återkommande drömmar, exakt samma som jag hade drömt om innan. Dom drömmarna hade jag i några år ,,, till o från.  Jag vet t.o.m uppfarten till villan där jag bodde, där jag parkerade min bil. Hallen in till villan mm. 

 

Även i ena lägenheten, den vette mot Vättern. Nää jag hade en till lägenhet. Det blir 4 stycken. Lägenheten mot Vättern hade ett sovrum till vänster, det var sonens o mitt var till höger. Man fick gå upp ett trappsteg för att komma in till köket mm. 

 

Den andra lägenheten hade jag en egen ingång men en långsmal trappa upp till lägenheten. När jag kom in där till höger fanns mitt stora vardagsrum, på sidan av rummet fanns en liten trappa ner o där fanns ett utrymme med massor med kuddar,,, som en liten gömma. Där brukade sonen leka..

 

En annan lägenhet hade jag glömt bort, jag hade inte betalat nån hyra på 1 år så jag fick en varning om att om jag inte betalade den så skulle dom vräka mig. Detta var på Råslätt, men det var en liten lägenhet där det var mycket insyn, den ville jag inte ha. 

 

Jo tusan jag kom på en till som jag hade. När jag bodde på Mellangatan inne i stan sa jag upp min fina lägenhet ,, vart jag flyttade då kommer jag inte ihåg men jag ville tillbaka till Mellangatan igen så jag ringde hyresvärden som sa att jag kunde få en lägenhet.. Men när jag gick runt o tittade så var det inte den jag hade innan.. Den låg jämte det andra huset. 

 

Ja, som sagt va så har jag återkommande drömmar. Även hemska o jobbiga. I många år hade jag mardrömmar om pappa när han dog. Hur han kom tillbaka från dom döda bara  för att berätta för mig att han var sjuk o skulle dö. Han hade lovat läkaren att om dom lät honom komma tillbaka från dom döda så skulle han gå med på att få en spruta igen så han somnade in. När han kom till mig o kramade om mig så försvann allt från honom, han sjönk ihop o där stod jag o bara höll i hans skinn. Eller så fick han lägga sig på en kall brits för att vänta på läkaren o sprutan. Ja det är hemska drömmar. Men sista gången jag drömde om pappa sa han att han hade det bra o sen har jag inte drömt om honom.. 

 

Undra hur man får ihop alla drömmar ? Många drömmar förföljer mig o det kan dom göra i flera dagar. 

 

Nä, det är dags att lägga sig igen. Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar   

 

 


https://www.youtube.com/watch?v=1SiylvmFI_8



 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards