Mitt Nya Liv

JAG SKÄMMER UT MIN DOTTER ( SVÄRDOTTER) - TANDLÄKAREN.

Av Anneli Gustavsson - 2023-01-30 20:45


För ett tag sen var jag hos tandhygienisten o han såg på plåtarna att jag hade ett hål,, satan i gatan det är inte roligt att laga. Jag avskyr att gå till tandläkaren,, ja ok jag är rädd fast inte lika rädd som jag var för några år sen. Jag får panik när jag ska ha all skit i munnen för jag får ingen luft.. 

 

Men hur som helst så när jag kommer dit ropar min tandläkare upp mig o på nåt sätt säger jag nåt så hon förstår att jag är svärmor till Nina.. När vi kommer in i rummet säger hon till tandsköterskan att jag är svärmor.. Den här tjejen är så lik Nina så jag trodde för ett par sekunder att det var hon.. 

 

Men jag sa direkt att jag skulle försöka att inte göra bort mig eller Nina men det gick ju sådär =)

 

När jag är rädd o nervös pratar jag ganska mycket o jag åmar o har mig. Men sen får jag så ont i ryggen när jag ska ligga ner så så det tar en stund innan jag hittar rätt.. 

 

Hon sätter salva som ska bedöva där hon sen sätter sprutan,, ja det kändes lite men det var ingen fara.. Jag säger att hon måste ta bedövning där nere oxo för den lagade tanden går jämt sönder på ett litet ställe men då hade han bara satt upp 40 min på mig i dag så det hann hon inte.. Jaja,, på den tiden så tog dom tandavtryck så jag ska få en ny bettskena för det verkar som att min ena tand har flyttat på sig lite så skenan spänner. Den där leran är så vidrig så jag måste sitta upp när hon gör det på mig så jag kan andas ordentligt. Ja det gick jättebra..

 

Sen kollade hon lite på tanden, förklarade vad hon gjorde. Ja hon är jättebra o det är tandsköterskan oxo. Det är jobbigt när dom borrar även att jag inget känner det är vetskapen om vad hon gör. Sen när hon ska slipa tanden så den blir bra,, ja då jädrans i min låda känns det i hela huvudet.. Det är nästan så ögonen dansar i tankt med borrandet. Sen när jag ligger där börjar jag gapskratta,, jag kunde inte hålla mig så hon blev lite rädd. Hon undrade väl vad jag gjorde =) 

Så när hon borrade så duttade hon här o där lite längre o lite kortare så det lät som en melodi så det var därför jag började skratta. 

 

Ja jisses... Sen var det bara att tacka för mig o gå utan att betala för jag har sån där tand,, nåt som jag betalar varje månad så jag behöver inte betala bettskenan  heller.. Såååå skönt. 

 

Men,, nu fick jag en ny tid för att titta på den tanden som egentligen skulle blivit tittad på i dag, det blir i slutet av februari... Jag har haft den "trasig" ett bra tag så jag kan vänta. Men nu får jag gå igenom det en gång till med all rädsla. 

 

Jag kan säga att jag var ganska gammal när mamma sa till mig att jag fick gå till tandläkaren själv =) Oj så jobbigt det var o så läskigt. 

 

Jag ringde till min dotter innan o hälsade från dom o sa att jag försökte att inte skämma ut henne. Vet ni vad hon sa ? Jo -  ja det kan jag tänka mig. Du var mycket värre förr men du gör det än =) 

Klart att hon är ärlig =) 

 

Nä nu är det dags för sängen o tv;n. Mamma har varit ute med Neo, han älskar när han har ätit sin mat, då väntar han på att hon ska ringa. När han hör att hon ringer springer han ut till hallen o ställer sig där =) 

Han är mommos gullegris. 

 

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar. Puss I Pannan   

 

 

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards