Mitt Nya Liv

DET FINNS INGA MEDICINER !!

Av Anneli Gustavsson - 2023-02-17 16:09


 

I går var jag på apoteket o skulle hämta ut min medicin. Ja jag tar rätt mycket för min värk o lite annat, men mest för värken. Jag tar bla citodon o paraflex för min fibromyalgi o jag är så tacksam för att det finns medicin att få för det gör min dag lite drägligare än om jag inte hade någon alls. 

 

Men i går så fanns inte mina citodon, jag byter aldrig ut dom mot nåt liknande för jag tycker inte att dom hjälper lika mycket,, kanske bara är nåt jag har fått för mig men så känns det inte i kroppen i alla fall. Jag vet att det ska vara samma innehåll i dom, bara ett annat namn.. 

 

 

 

Så igår fick jag nåt nytt namn, Altermol.. Har tagit dom nu o jag tror att det funkar =) 

 

Men,, detta är ju inget livsviktigt alls, bara så att jag ska få en ganska ok dag o komma ur sängen. 

 

Det finns ju dom som har det fruktansvärt utan sina mediciner nu. Tex cancersjuka,, det är många av dom som det inte finns mediciner till. Det är hemskt. 

 

 

 

Men nåt som jag kan bli förbannad på det är när man kommer till dom som har diabetes,, som måste ta sprutor dagligen,, ibland flera gånger / dag. Då är det så nu att det är en "tränd" att folk köper upp deras sprutor för man går ner i vikt med dom o det är för jävligt. Dom borde väl ändå kunna ha bättre koll på VEM som får ut dessa sprutor ?? Det är ju livsfarligt för dom som har diabetes o inte kunna få sin medicin, dom kan ju hamna i koma. 

 

Så ni som köper upp den sprutan, ge f-n i det o låt dom som behöver sprutorna få dom. Jag vet att dom är ganska dyra o dom går inte på högkostnadskortet OM man inte har diabetes.

 

Så många mediciner är restade hos tillverkaren. Det är bara att hoppas att det blir bättre snart. Jag kan trots allt än så länge välja ut ett annat "märke"... 

 

Ha en Trevlig Helg   

 

 

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards