Mitt Nya Liv

HALVA ANSIKTET BLEV BEDÖVAT.

Av Anneli Gustavsson - 2023-02-21 20:47


Vilken dag det har varit. Ja den har gått fort som tusan.. Vi sov gott natten som var, Neo väcker mig flera gånger genom att krafsa på ryggen på mig om jag ligger vänd med ryggen åt honom, han vill att jag ska vända mig om o mysa med honom så det är bara att göra som han säger =)

Men det gör inget för det är så mysigt. 

 

 

 

I dag var det dags att gå till tandläkaren igen. Jag har en tand som har spruckit o då blir det att det trillar av en bit på själva lagningen, så den har dom fått laga till några gånger. Men hon sa i dag att hon inte visste hur länge den tanden håller ? 

Hur som helst så fick jag bedövning,,, o jag lovar att jag blev bedövad i nästan halva ansiktet.. Jag kände inte när jag skulle ta på mig lypsyl sen o när jag tittade i spegeln var jag under läppen o kladdade på lite. 

 

 

 

Sen fick jag min nya bettskena i dag o den passade perfekt,, ja i alla fall när jag provade den hos dom så jag får se hur den känns när jag ska ha den på mig en hel natt. Jag har den för att jag biter ihop så o jag får ont i käkarna o tänderna. 

 

När jag är klar där säger jag bara tack o hej,, jag betalar inget utan bara öppnar dörren o går. Jag betalar 54 kr/månaden så därför har jag det så bra =)  Sen har jag ,, fasen jag kommer ju inte på vad nåt heter här nu,, men jag har så jag får gå till tandhygienisten 2gg/år så jag får 1200 kr så det är bra. Detta får jag tack vare att jag knappt har nån saliv pga mina mediciner... Sen har jag ju det där som jag betalar månadsvis som jag inte heller kommer på vad det heter ? Men det funkar så bra o jag är så glad att jag har det. 

 

Efter det så åkte jag o handlade lite. Det finns ju alltid nån att prata med, ibland tror mamma att jag har varit inne i stan o handlat,, så lång tid kan det ta =) Men nä då,,, det finns bara så många att prata med..

 

Min dotter (svärdotter) ringde så vi pratade länge ikväll. Det är alltid så mysigt när hon ringer till mig,, ja när vi pratar med varandra. Jag ska fråga henne om vi inte kan hitta på nåt i sommar,, bara hon o jag =)

 

 

Mitt lilla hjärtegull   

 

Men nu ska vi lägga oss o mysa lite o snart znarka för natten. Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar   

 

 

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

22 februari 2023 12:11

Skönt i alla fall att du fick tänderna fixade. Det är både dyrt och trist att gå till tandläkaren men skönt när man kommit därifrån

http://skogsnuvan.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

22 februari 2023 13:29

Ja verkligen o jag är glad att jag har så jag får betala lite varje månad..

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards