Mitt Nya Liv

MAGKATARR FROM HELL.

Av Anneli Gustavsson - 2023-03-29 10:45


Gårdagen var så lång o tråkig. Det hände inget roligt. Det enda roliga jag har är min lille skatt, Neo o jag har sån tur att jag har honom för han lyfter upp min vardag.

 

Men,, han kan ju tyvärr inte göra allt. Jag har utöver allt det andra fått magkatarr o har haft ett bra tag nu. Men så i går fick jag sån hemsk värk så det sprängde i hela magen upp till hjärtat. Jag visste inte om jag skulle ringa 1177 o rådfråga, men dom kan inget där man får bara sitta i kö i länge. 

 

Men jag har ju omeprazol hemma o det får jag ta ibland när det blir extra jobbigt så jag har tagit 1 på kvällarna i ett par veckor nu får öka på så jag tar 1 på morgonen oxo. Men i går fick jag ta till även gaviscon eller hur det stavas ? 

 

Det blir så jobbigt med allt, kroppen orkar inte. Jag har väldigt hög smärttröskel, ja det såg jag när inte läkarna trodde på mig när det gällde min mage. Jag gick 3-4 år innan jag fick åka in akut för min gallblåsa. Dom sa då att om jag hade kommit några dagar senare var det inte säkert att jag hade klarat mig.

 

Min läkare på VC la armen om mig o sa att det var väldigt nära. Han sa - Du måste haft riktigt ont.. Jo tack det hade jag haft. 

 

Ni får ha en bra dag   

 

 

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards