Mitt Nya Liv

COVID SPRUTA NR 5.

Av Anneli Gustavsson - 2023-05-14 23:38


I fredags tog jag spruta nr 5. Ja jag vet att det inte längre är nån pandemi men jag väljer ändå att fortsätta ta sprutan för att underhålla den o för att OM det skulle hända att jag blir smittad så hoppas jag att det blir lindrigt.

 

Jag fick frågan varför jag tog den nu när det inte längre är nån pandemi ? För den gör ju ingen nytta ändå ? 

Det tror jag visst att den gör. Jag är i riskgruppen så därför vill jag vara rädd om mig själv men även om andra. Det finns "stollar" där ute som tror att allt är ett hittepå o att det inte har funnits. Men,, dom tänker inte på alla som har dött i hela världen. Är det hittepå ?

 

Det var som jag sa till min älskling Malle i dag att jag vill ta den för att skydda mig själv, skydda andra runtomkring mig.. Tänk om alla resonerade som hittepåfolket att det inte finns trots att alla som har blivit smittade o dom som har dött. Jag tycker att det hör till att alla borde göra sin plikt o ta den, som jag sa dels för mig egen del men även för personalen som har gått på knäna länge o gått i smittan. Även personalen borde ta den.. Om alla sket i det o vi blev sjuka, personalen blir smittade o jättesjuka,, vem ska då ta hand om oss när personalen ligger där i sängen o är intuberade för att dom inte kan andas själva. 

 

Det är upp till var o en det vet jag, men jag tycker ändå att man borde tänka lite på hur det kan bli igen. Jag kommer i alla fall ta den för jag är tacksam för att den möjligheten finns. 

 

Men hur som helst när jag skulle ta den så sa sskan att det var min 6e... Nej, detta skulle bli min 5e.. Men hon sa emot mig o jag visade upp mitt kort men hon lyssnade inte ändå. Hon visade mig datorn o där stod det att jag redan hade tagit 5 sprutor vilket jag inte hade gjort o det är jag väldigt säker på. Hon tittade igen o sa att det måste bli min 6e o jag höll på att ta ton ett tag för hon lyssnade inte. Sen läste hon upp om nya regler när det gäller sprutan.. Nu ska det gå 9 månader mellan o det hade det inte gjort för mig, det hade bara gått 7 månader. Men som jag sa till henne så sa den sskan inget om det när hon bokade tiden till mig så jag bad ändå om att få ta den så jag slapp komma dit igen. Då började hon om igen o säga att det är spruta nr 6 så jag visade henne för varje gång på mitt kort o jämförde det på datorn,, alltså fanns det 1 spruta för mycket. Någon måsta ha gjort fel, det kan ju vara så att sist jag var där så hade dom kanske inte loggat ut mig o lagt den där. Jag har ingen aning i alla fall. Men,, jag fick ta min spruta.. Hon tvättade armen o sen gick hon o satte sig. Jag frågade om hon redan hade tagit den o det hade hon gjort. 

 

Herregud,, jag kände absolut inget... Jag kände inte sticket, inte att hon sprutade in det eller när hon tog ut nålen. Jag tänkte att hon satte väl sprutan i sin tumme.. Jag frågade henne om hon inte hade tagit den men det hade hon. Så jag sa till henne att hon var den bästa på att ge sprutor.. Men när jag gick därifrån så var jag ändå inte säker på att hon faktiskt hade gett mig den. 

 

Jag fick sitta ner i 15 min, har haft svårt allergi o svårt att andas av det många gånger därför har jag fått sitta dom första gångerna 30 min men nu sa jag 15 o det gick bra. 

 

I går kände jag ju att hon hade tagit sprutan för jag hade ont i armen så där fick jag min 5e... 

 

Sen skulle jag till apoteket o ta ut lite medicin. Vilka stolpskott det finns, jag blir så trött på en del. Det tog ca 40 min för jag fick vänta lite först men sen fumlade hon med medicinerna. Velade fram o tillbaka, tittade hit o dit. Gjorde fel o sa fel. Jo då, hon har varit där flera gånger o det är samma sak varenda gång. 

 

Tänk vad enkelt allt hade kunnat vara om jag ändå fick vara frisk o gå till mitt jobb. Jobba hela dan för att komma hem o känna att jag verkligen hade gjort nåt,, nåt som har gjort mig trött. 

Gnällt som alla andra på att snart ringer klockan o jag måste upp till jobbet igen. Det är 9 månader kvar till nästa semester. Snart kommer äntligen helgen, o där tog fanskapet slut o måndagen kom. 

Ja, detta är nåt som jag knappt har fått uppleva.. 

 

Så ni som jobbar o är friska ni ska vara glada o tacksamma för att ni har ett jobb att gå till. Ni kan tjäna era egna pengar, ni kan säkert styra lite om ni vill jobba extra för att få ihop lite extra pengar till semestern mm. Det kan inte jag. Inte ens regeringen kan ge mig några ynka kronor extra.. 

 

Nä,, nu är det snart måndag, ny vecka, nya utmaningar. 

 

God natt världen.. Puss I Pannan   

 

 

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

17 maj 2023 16:51

Jag har tagit 4 sprutor och så trodde jag att jag skulle klara mig från smittan men åkte bil med brorsan och han var smittad och jag fick coronan och blev jättesjuk trots sprutorna. Tre dagar med nästan 40 graders feber och ingen smak och ingen lukt och anfådd när jag gjorde det minsta. Om jag inte tagit vaccin hade jag nog behövt läkarvård så nog gör du rätt i att ta sprutorna. Så tror jag i alla fallr

http://skogsnuvan.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

17 maj 2023 16:56

Oj då,, ja du ser hur viktigt det är. Skönt att du slapp sjukhuset. Hoppas att ni båda mår bra nu.
Jag kommer att ta sprutorna så länge jag får för jag är rädd om mig själv o även andra. ♥

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards