Mitt Nya Liv

VARFÖR GIFTE DU DIG MED MIG ?

Av Anneli Gustavsson - 2023-06-30 11:38


I några år var jag kär i en kille han kallades för plumpen, varför vet jag inte. Men när han började visa intresse för mig blev jag ju så glad o nervös såklart. Men han började uppvakta mig, vi gick på dejter, han köpte fina blommor, presenter o skämde verkligen bort mig. 

 

Han hade ju sin lägenhet som jag inte hade varit inne i tidigare så när han bjöd hem mig o visade runt mig så sa han att jag o min dotter skulle flytta in här när vi hade gift oss. Vi tittade inte runt i hela lägenheten för vi gick ut sen.. När den dagen kom då vi gifte oss var det en magisk dag, jag var så fin i min klänning, han var stilig men framför allt min dotter var så vacker. Vi hade en stor fest efteråt med mycket god mat o dryck. 

 

Men efter några timmar så var det dags för oss att åka på en bröllopsresa o det var bara vi 2 min dotter var så pass så hon klarade sig själv.. Resan var underbar , härligt väder o allt som hör till.

 

Sen i alla fall när vi kom hem o vi började flytta in till honom så hittade vi rum på rum, ja det tog aldrig slut, jag vet inte hur många rum det var o min dotter fick ett jättefint rum så hon blev glad.

 

Det gick nåt år o jag märkte att han inte alls var lika mysig o go mot mig längre men han var fortfarande snäll mot min dotter så jag tänkte att det är nog så för ett litet tag men det blev inte bättre. Så en dag när jag var ute så hörde jag honom prata i telefonen o han sa till nån att han älskade den här personen.. Han sa att han kommer att gifta sig med henne men han var tvungen att vänta tills min dotter var lite äldre..

 

Jag hörde honom säga - Du vet att den kärringen inte kan ge oss ett barn det måste dottern göra men det är för tidigt än, hon måste bli några år till..  Jag visste inte om jag hörde honom rätt eller vad som hände ?

Men jag ifrågasatte honom om vad jag hade hört o han blev så elak o sa - Om du inte hade fattat det från början får du skylla dig själv. 

Jag var så ledsen för han hade sagt hur mycket han älskade mig o ville ta hand om mig o min dotter. Inte att han skulle utnyttja oss för att han o hans tjej skulle få ett barn. Han sa att vi skulle stanna kvar hos honom för det var det jag hade lovat honom o det måste jag hålla, men att han inte skulle hålla sin del det brydde han sig inte. 

 

Jag tog min dotter o flyttade, han hörde av sig flera gånger o ville ställa allt till rätta,,, men,, varför ?

Var det för att han älskade mig eller för att han ville ha ett barn ?

 

Nä tack.. Han visade vad han gick för. Tur att det bara var en hemsk mardröm men det är såna här drömmar som gör att man tänker på det o ibland kan man även känna en smärta över nåt man har förlorat.

 

 

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards