Mitt Nya Liv

PAY IT FORWARD !

Av Anneli Gustavsson - 2023-07-13 21:00


Pay it forward är ett uttryck för att beskriva mottagaren av en god gärning som betalar tillbaka vänligheten till andra istället för till den ursprungliga välgöraren.

 

Ja, sånt här älskar jag. Jag har vad jag själv tycker alltid funnit där för andra, ställt upp o hjälpt till Om jag har kunnat, det tycker jag hör till. Men,, man ska inte bli utnyttjad, det är inte ok då backar jag, ok nä det gör jag inte..

 

Men hur som helst så i dag ringde det på dörren o utanför står M o tittar lite "ledset" på mig o säger att jag förstår att du har ont.. Jag kan hjälpa dig. Jag frågar henne vad hon menar ? Jo då jag hade så ont så jag skakade för mina mediciner hade inte hjälpt än.. Sen säger hon att hon vet att jag har fixat på altanen, hur hon vet det har jag ingen aning om ? Ja hon kanske har läst det här eller sett mig o mamma hålla på ?

Jag blev så glad för förutom mamma så är hon nog den första som har kommit så för att säga att hon kan hjälpa mig.. Jag vet att hon har sagt innan att hon kan hjälpa mig så o bära in en kasse mm o det är jag tacksam för såklart. Men just nu att hon kom o ringde på hos mig gjorde jag glad. Jag lovade att säga till henne om jag behövde hjälp..

 

Så där ser man.. Jag förväntar mig aldrig att få nåt tillbaka från den jag hjälper o det är inte det pay it forward är om heller utan det är om att den personen i sin tur hjälper andra,, som hjälper andra osv. Det gillar jag.. 

 

Nu börjar Neo putta på mig, nu är han trött o vill lägga sig så nu ska vi krypa ner i sängen. 

 

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar   

 

 

Mys i soffan i eftermiddags =) 

 

 

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards