Mitt Nya Liv

FÖRBENADE SKIT. VARFÖR SKURA 1 GÅNG NÄR MAN KAN SKURA 2 GÅNGER.

Av Anneli Gustavsson - 2023-08-04 23:14


Som ni kanske vet har jag fibromyalgi sen många många år tillbaka. Så jag har ganska jobbigt med sånt som jag vill o måste göra. 

 

Jag har även väldigt ont av min mage där läkarna skar sönder mina nervtrådar efter en galloperaion 2019 så min högra magmuskel är paralyserad. TACK för det !

 

Så när jag ska göra nåt tar det alltid längre tid än vad det gör för en "frisk" människa o jag får jätteont efteråt. Hur som helst så får man planera lite så att man inte ska städa eller ställa sig o laga mat i 3 timmar dagen innan man ska göra nåt för då är jag helt slut dagen efter. 

 

Men,, i dag kände jag för att göra fint. Jag dammade, dammsög o skurade golven. O det doftade så gott, rent o fräscht. När jag var klar med det gick jag ut med Neo, sen satte vi oss i soffan o bara slappade. Jag åt lite o sen gjorde jag en annan grej som jag skriver om nån annan dag,, kanske i morgon =) 

 

När jag ska lägga mig tar jag alltid med mig en vattenflaska som jag har lite saft i in till sovrummet. Jag tar ut den ur kylen för jag älskar när det är iskallt. Tappar den jävelen i golvet o 1 L är inte mycket när du ska dricka upp det men när det hamnar på golvet,, ja då känns det som hela köksgolvet blir blött o kladdigt. Det skvätte hej vilt o jag skrev till så Neo undrade vad jag gjorde så han kom ut i köket o trampade runt. Jag bara slog mig för pannan o sa att jag skiter fan i allt snart. Jag har blivit så klantig sista tiden, jag är disträ o kan inte koncentrera mig. Ja koncentrationssvårigheter har jag haft i många år, det får man som ett tack när man har fibromyalgi. 

 

 

Här har jag redan torkat upp rätt mycket. Adios älskade flaska.

 

Ja, då var det bara att försöka få upp all saft. Torka tassarna på Neo o mina tofflor fick jag slänga in i badrummet. Jag gick på en handduk samtidigt som jag svabbade upp saften. Så det var bara att skura om allt igen.. 

 

   

Den här har jag o den är bra. Man sprayar med handtaget så sprutar det ut skurmedel.

 

Går o lägger mig, värken värker ihjäl på mig o jag är helt slut i kroppen.. Nu har jag gått upp o tagit min nattmedicin så ser jag att alla golv är flammiga, så jag har väl haft i för mycket ajax eller vad det är jag har så jag fyller på behållaren med mer vatten o skurar alla golven igen. O nu sitter jag här för att det ska torka. 

 

Ja när man inte har nåt att göra ser man alltid till att man får nåt att göra =) 

 

I går när jag skulle ta ut maten från micron, jag har ett lock så det inte ska skvätta ner allt där inne o när jag ska lyfta på locket så,,,,,,,,,,,,,, aj aj aj fasen....

 

 

Ja då bränner jag mig rejält på ångan o jag skrek högt,,, igen.. Ja det gjorde fruktansvärt ont. Det var större än vad man ser på bilden.. 

 

Men i dag när jag städade,, gick jag väl emot för jag kände hur det började brinna. Det kändes nåt det rann nåt så jag tittade. 

 

 

Ja då hade jag råkat skava bort skinnet på blåsan. Så jag går emot hela tiden. Jag vill inte ha plåster på det för jag vill att det ska torka ut. Nu kommer jag väl vara lugn i natt när jag sover,, förhoppningsvis =)

 

Nu torkar väl golven snart.. Ja det blev en dubbelskurning i dag så jag hoppas att det inte är flammigt nu.

 

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar   

 

 

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

5 augusti 2023 09:25

Nu när man går omkring barfota känner man väldigt väl om det är kladdigt på golvet och det blir det ju då och då. Jag är skitdålig på att städa och jag har ju ett stort hus men på sommaren är man ju mest ute så man slipper se hur det är inne. Ibland blir det en regnig dag och då städar jag. Eftersom det varit en fin och solig sommar är det inte ofta det blir städat.

http://skogsnuvan.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

5 augusti 2023 23:42

Ja det är hemskt när man känner hur det kladdar det är det värsta jag vet. Jag hade dessutom mina nytvättade tofflor på mig så det var bara att slänga dom i smutsen igen =)

När det är så regnigt som det är måste jag försöka hålla efter för Neo drar in ganska mycket,, jo det gör ju jag oxo. Men det tar emot många gånger när jag har min värk.

Här har det inte varit nån direkt sommar på ett bra tag så man är inne.

Sov gott ♥

 
wiper

wiper

5 augusti 2023 12:15

Jag förstår dig så väl i och med att jag har mina plågor också. Fibromyalgi har jag stött på genom att jag känner folk som har det och det är en pina. Jobbigt när saker åker ur händerna på en. Både av fibromyalgi och utbrändhet gör att man kan bli okoncentrerad.

En sån städgrej har vi också. Ja du tänk att allt skall hända på en och samma gång. Brännskador på händerna är jobbigt och det gör ju så ont

Hoppas du får en bättre dag i dag

Kram från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

5 augusti 2023 23:41

Hej vännen. Ja det är hopplöst det är alltid nåt så det är bara att le o se glad ut =/

Det är inte lätt när det blir fel hela tiden, det är jobbigt när man inte mår bra.

Visst är dom bra dom mopparna, jag köpte den för ett par år sen. Har visst haft i lite för mycket ajax så jag fick städa om igen =)

Sov gott kram ♥

 
Kristine

Kristine

5 augusti 2023 14:48

Det er jo SÅ typisk, det hele!

Har fibro selv...

Ha deg en fin august-lørdag ^^

http://slossplassen.blogg.se

Anneli Gustavsson

5 augusti 2023 23:39

Javisst är det typiskt, blir så trött på mig själv.

Usch då hoppas inte att du har alltför ont.

Sov gott ♥

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards