Mitt Nya Liv

UNDERBART GOTT MED SKOGENS GULD.

Av Anneli Gustavsson - 2023-08-27 23:29


Jag är så glad o tacksam för att jag får svamp av min syster o svåger. Jag kan inte plocka själv pga värken o sen med magen o jag fullkomligt älskar kantareller. 

 

Jag fick svamp för ett tag sen o i kväll när mamma kom hem så hade hon med sig en påse med ännu mera kantareller o jag blev så glad. Det bästa är ju att mamma inte vill ha så jag fick allt =) Hon är inte så förtjust i det som jag är.  Kantareller/svamp o räkor/kräftor ,, ja det finns inget godare. 

 

Nu hade jag ju redan tagit ut mat så jag rensade dom o stekte till dom så jag ska ha i morgon. Självklart har jag gått o småätit lite, jag kan äta dom i bare, precis som dom är när dom är stekt i smör, salt o vitpeppar MUMS. 

 

Jag förstår inte varför bilderna blir så suddiga när man laddar upp dom här ? 

 

 

Jag vet inte hur mycket svamp det var men jag blev glad.

 

 

Även att dom inte var så "smutsiga" så tar det sån tid för mig,, ca 1½ timme för att tvätta av dom men det är det värt. 

 

 

Nu väntar dom bara på att bli stekta =) 

 

 

Ja dom ska koka bort all vätska först,, det var rätt så mycket. 

 

 

Men det försvinner snart. Så nu har jag i smöret, salt o vitpeppar. 

 

  

Ja ni ser ju vad jag har att gotta mig med i morgon =)  Jag vet inte vad jag ska göra med dom ? Har ni några förslag ? 

 

Vaknade 6.30 i morse så jag är rätt så trött men har svårt att koppla av. Hade en jobbig natt med mycket värk så det var inte mycket sömn så jag somnar nog gott snart.

 

Hoppas att ni har haft en bra dag o helg. Ny vecka nya utmaningar.. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar. BE SAFE. Puss I Pannan   

 

 


 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards