Mitt Nya Liv

TACOBÅT MED GOTT I.

Av Anneli Gustavsson - 2023-09-28 12:15


Jag hade inget att äta, inget kvar i frysen att plocka fram o bara värma. Men så kom jag på att jag hade avokado, crabsticks, ägg o kantareller. Vad kunde jag göra av detta ? 

 

Jo,,, jag hackade avokadon,, mosade den lite o sen hade jag i sweet chilisås, lite salt o sen hade jag ner hackat kokt ägg, hackad lök o hackade crabsticks.. Jag värmde taco båten lite o sen hade jag på mina kantareller som jag hade... Jag hade ingen aning om i fall detta skulle bli gott men i huvudet lät det mer än gott.

 

Sagt o gjort, första tuggan var så jäklens god... Det var lite hetta o lite sötma o det bara smälte i munnen. Det kanske låter som en mindre god kombination men för mig var det perfekt. 

 

Avokado

Lök

Kokt ägg

Crabsticks

Sweet chilisås

Salt

Kantareller

 

 

 

Man kan ta andra saker oxo men detta var det jag hade hemma o gjorde. Avokado är ju så gott till mycket,, tar man lite sweet chilisås på det så oj oj vad gott det blir.  O kantarellerna till detta, ja det var farligt gott o tog slut direkt.

 

I dag ska jag göra min kycklinggryta igen så det tar några timmar i köket men sen har jag o frysa in o det är så skönt.

 

Ha en fin dag där ute   

 

 

 
 
Tess

Tess

28 september 2023 16:04

Men gud så gott de ser ut :) Aldrig provat detta så ska nog baske mig göra de en dag :D

http://https://blondina.se

Anneli Gustavsson

29 september 2023 20:59

Ja det tycker jag att du ska göra det var så otrolig gott. Gör mycket för det går åt =)

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards