Mitt Nya Liv

BLIR DOM BRA INNAN KÄNGORNA MÅSTE FRAM ?

Av Anneli Gustavsson - 2023-10-28 21:00


För ett par månader sen var jag tvungen att sluta med min medicin som jag tar för mitt eksem som jag har under fötterna o i händerna. Dom har ju bara forskat på 6 månader o det begriper jag inte ? 

Jag har fått äta längre men det är under deras kontroll med prover o telefonsamtal. Proverna har visat nån gång på något högre triglycerider men inget allvarligt. 

 

När jag har slutat så tar det ca 3 veckor sen får jag ett helvete igen, ja så fort går det sen kommer alla sprickorna tillbaka o jag får svårt att gå. Jag har fått ont i själva fötterna oxo o inte "bara" i sprickorna men det hade jag även innan jag slutade med medicinen så jag vet inte vad det är ? Om det är för att jag har eksem där ?

 

Tänk vad mediciner kan göra,, hjälpa,, så man får må bättre. Men,, för detta eksemet jag har finns det bara en medicin o det är den jag äter. Tänk OM den inte fortsätter att hjälpa mig när det behövs ? Vad ska jag göra då ?

Jag kan knappt gå som det är nu för smärtorna som blir av dessa långa o djupa sprickor i huden. 

 

I mina händer är det bara som att jag är lite torr så jag smörjar ofta, ja det gör jag med fötterna oxo där har jag vaselin, det är bäst. Men jag har vanlig handkräm till händerna, men det går åt rätt så mycket. 

 

Nu när det är kallare ute så känns smärtorna även mer i även fötterna o händerna oxo. Det tar sån tid innan medicinen börjar verka igen. Jag fick börja med den för ett par veckor sen men det kan ta upp till nån månad, det har det gjort innan. 

 

Jag får knappt ner fötterna i vanliga gympaskor som det är nu så ont gör det. Hur ska det bli när o om det blir snö ? När kängorna måste fram ? Förstår ni hur satans ont det gör ? 

Jag vet inte vad jag ska ta mig till snart ? 

 

Jag har fått medicinsk fotvård igen, ska dit den 30;e o det ska bli så skönt. Hoppas att det blir bättre sen ,, kanske kan jag få en tid till ? Jag har även en telefontid till min läkare den 2a november tror jag det var ?  Får se vad han säger då.

 

Ja är det inte det ena så är det det andra sa kärringen o blödde näsblod,,, lite får man allt skämta, jag vet inte hur jag skulle ta mig igenom dagarna annars ?

 

 

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards