Mitt Nya Liv

JAG HANN BLI LITE RÄDD.

Av Anneli Gustavsson - 2023-12-07 15:42


Ringde VC innan o pratade med en sköterska för mitt ben. Jag visste inte om det var en propp eller åderbråck ? 

Hon ställde lite frågor o sen säger hon - Hur snabbt kan du vara här ? 

Jo då, jag blev rädd o tänkte att det det är nu jag ska dö =)  Nä då, men jag hade knappt 30 min på mig att åka dit. Jag fick komma in direkt så det var skönt. Sen var det en underbar läkarstudent som var så noga. Jag glömde hennes namn men hon är färdig läkare om 1 månad, sen blir det AT i 1½ år tror jag hon sa. 

 

Hur som helst så undersökte hon mig noga o sen pratade med den andra läkaren. Det var ingen propp utan det kan ha varit så att ådran hade brustit o att det kanske kunde varit lite inflammerat där men dom gjorde inget åt det. Jag var helnöjd med det svaret för jag var faktiskt rädd för att det skulle vara en propp så jag fick ett sånt tryck över bröstet så dom tog ett ekg på mig o det visade som det har gjort dom andra gångerna. 

Hon tog även febern o det visade sig att jag hade feber, 37,9 o det är ju lite eftersom jag i vanliga fall har mellan 35,5 - 36. Jag tyckte att jag kände mig lite frusen i dag o sen lite varm men sån är jag ofta pga min fibromyalgi så det kan vara vad som helst. 

Jag har ingen förkylning eller ont i halsen så det är lugnt. 

 

Nu har jag ätit en god blåbärspaj med vaniljsås som mamma hade gjort,, det var så gott. Tack lilla mamma.

 

Ni får ha en bra dag där ute   

 

 

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

8 december 2023 09:12

Tur att det inte var en propp. Hoppas att du blir bra fort och slipper feber.

http://skogsnuvan.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

8 december 2023 11:51

Tack, ja verkligen. Det är alltid nåt, jag blir så trött på skiten.
Hoppas du mår bra vännen kramar ♥

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards