Mitt Nya Liv

DET KAN VARA BRUTET ?!.

Av Anneli Gustavsson - 2023-12-29 19:03


Ja vad mer kan gå galet ? Jag är så trött på skiten nu så det känns som hela kroppen gråter =(

 

Förra fredagen halkade jag ute i området när jag var ute med Neo. Jag vred till ryggen, vände mig om i luften o slog ner med fötterna i marken. Ja jag tog emot med händerna oxo så dom fick jag ont i.. 

 

Men jag slog i med tårna så hårt o jag har sån hemsk värk. Det känns inte som mina tår sitter på min kropp. Dom känns som gummi o dom böjer sig själv när jag ska ta på mig skor, det går inte att räta ut dom. Jag har börjat använda tåtutor, 2 på vänster fot o 1 på höger,, den som jag bröt förra året som jag fortfarande har jätteont i.

 

Jag har även fått jätteont i ryggslutet o nu har det börjat stråla ner i mitt vänstra ben. Det gör satans så ont o särskilt när jag böjer mig ner. Ja, jag måste ju tex plocka upp efter Neo när han har gjort sitt ute, men det får ta tid innan jag får till benet till rätta =) 

 

Men när han undersökte mig så såg han oxo att dom var lite "slappa". Jag hade minskad styrka men det hade jag i båda fötterna. Men han såg att leden "knogen" på tån var svullen o jag hade även ont ovanpå vid tårna. Han sa att dom kan vara brutna eller så är det en kraftig stukning. Han sa att han förstod att det gjorde ont på mig o det gör det. Jag tog även upp det med ryggen o stickningarna ner i benet under foten o han sa att troligtvis hade jag "poppat" en disk när jag halkade. Visst är livet underbart =(

 

Jag fick medicin ,, en inflammationshämmande som samtidigt är en värktablett. Den ska jag ta 1 gång om dan, på morgonen men jag tog en när jag kom hem. 

 

Om det inte blir bättre till nästa vecka ska jag höra av mig, o då blir det ev en utredning på detta. 

Alltså, jag vet snart inte hur länge jag ska orka ? När folk har frågat min innan var jag har värk nånstans så har jag istället sagt fråga var jag INTE har värk ?!.   Då har jag svarat i tårna, för där hade jag ingen värk men nu har jag det. Allt är åt skogen. 

 

Ja, vad ska jag göra ? =(  Le o se glad ut. Jag vill bara lägga mig o sova då slipper jag känna värken som är överallt. 

 

Önskar er en mysig kväll. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar   

 

 

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards