Mitt Nya Liv

VARFÖR FÅR JAG BARA 3 VECKOR PÅ MIG ?

Av Anneli Gustavsson - 2024-01-28 20:33


Ännu en gång ska hyresvärden hyra ut min lägenhet, den som jag älskar för jag har markplan o det är så skönt.. Men ny har dom hyrt ut den så jag har bara 3 veckor på mig att flytta. 

 

Jag ringer till bostadskontoret o försöker få hjälp av dom men jag får bara gå till olika kassor o ingen vet nåt så jag går därifrån. 

 

Den här kvällen ska jag ut med Anki o en ny vän som vi har lärt känna. Vi har fått reda på att det finns ett nytt inneställe,, men det är bara för dom som är lite mer än oss andra men vi tänkte ändå försöka komma in. 

 

När vi håller på att prata om detta så kommer jag ju ihåg att jag har en lägenhet som jag inte har bott i än men jag har flyttat in lite möbler, kläder mm. Så vi går dit till Mellangatan 13, det var på 1a våningen till vänster. Det var en jättelång hall med många skåp o när jag kom in dit så kom jag ju ihåg hur stort det var. Vi gick runt o tittade, det hängde t o m tavlor på väggarna,, detta hade jag glömt bort. 

 

Jag hörde nåt från toan så vi gick dit o tittade o där inne fanns en katt. Katten blev lite rädd som vi o hoppade upp på en hylla på väggen, det var ett stort hål så katten måste kommit in den vägen för jag har inte haft med mig nån katt dit o hade jag haft det så hade den varit död för den hade varken fått mat eller vatten eftersom jag hade glömt bort lägenheten. Katten sprang i väg i alla fall. 

 

Vi hade med oss lite att dricka till kvällen, jag kollade kylskåpet o det skulle jag inte gjort för jag hade ju glömt lite mat där inne så det var bara att stänga igen. Nu började vi fixa till oss o jag ser att jag inte har tagit med mig alla mina kläder som jag skulle ha på mig. Jag hade ett par joggingbyxor med ränder på sidan o en jättefin tunika, mina skor var hemska.. Vad skulle jag göra för jag ville ju följa med ut ?

 

Det var några butiker som var öppna så vi gick dit för att se om det fanns nåt jag kunde ta på mig. 

Jag hittade snygga kläder så det var bara att gå hem o ha hur roligt som helst innan det var dags för oss att gå ut. 

 

När vi väl kom dit till det där snobbiga stället så kom vi i alla fall in, o fy tusan vilka hemska människor det var där. Vilket hemskt mode dom hade, vidriga o elaka människor som tittade ner på oss o sa att vi inte hade där att göra. Vi sa till varandra att vi inte skulle vara kvar utan gick till vårt vanliga ställe där vi var välkomna o där hade vi roligt. 

 

Ja hur det gick sen vet jag inte för jag måste ha vaknat. Den här lägenheten ser jag precis framför mig o jag har flera ställen som jag alltid måste flytta till o jag har alltid 3 veckor på mig att flytta. Nån av drömmarna har jag själv sagt upp den men ångrat mig direkt men då har det varit försent. l

 

Jag förstår inte hur man kan få till det så här o att jag kommer ihåg det. Men som sagt, jag är en period drömmare o tur är väl de =)

 

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Önskar er en god natt med vackra drömmar   

 

 

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards