Mitt Nya Liv

VILKEN DAG.

Av Anneli Gustavsson - 2024-03-30 20:35


I dag har det varit skönt väder, härligt att klä sig lite lättare. I dag skulle jag även gå hem till Rohde o plocka med mig lite kläder o lite annat smått o gott.

 

Det är så att hon har kommit till ett korttidsboende för hon har varit sjuk. Hon klarar sig inte som innan så hon har det bra där. Så jag plockade med lite så hon har nu. 

 

Men,,, innan jag kom till hennes lägenhet letade jag efter hennes nyckel. Jag har haft den på 2 ställen o jag VET att jag inte har lagt den nån annanstans. Men sen är det så oxo att här försvinner saker o en del kommer tillrätta medans andra är puts väck. 

 

Jag letade o letade o jag blev gråtfärdig för jag blev rädd att jag hade slarvat bort den o det skulle bli dyrt för mig om jag var tvungen att stå för nya. Men sen kom jag på att jag la dom i handskfacket en gång när jag var hos henne så jag inte skulle gå o tappa dom så jag gick ut till bilen...... Men, där låg dom inte.. 

 

Nu fick jag huvudvärk,, in o leta igen, kollade kylen, frysen överallt. Sen skulle jag hänga in en jacka i garderoben o där fick jag bara en känsla att jag skulle känna i fickorna på min rosa kappa... Jag hade handskar där o under handskarna låg hennes nyckel.... Gissa om jag blev glad. 

 

Ut med Neo, in med honom till mamma, hem till lägenheten,, plocka på ganska mycket så det var tungt att bära. Ner o parkera, in på Konsum o köpa lite påskliljor till henne, det fanns inte så mycket att välja på. 

 

Plocka med alla kassar, jo jag köpte ett sånt där vaniljhjärta,, en kaka till henne för jag visste inte om hon hade nåt gott.. 

När jag kom dit så hade hon haft 3 tanter hos sig plus att en broder var där med sin fru men dom stannade inte så länge. 

 

Jag hängde upp hennes kläder,, tog med lite galgar oxo för det hade hon inga. Sen fixade jag mobilen till henne,, jag vet inte vad hon håller på med för hon möblerar jämt om den så jag får se hur länge den funkar nu =) 

 

När jag kom hem började jag må så illa o fick ont i magen, mår fortfarande illa men jag tror att kroppen är trött av all värk. 

 

Jag ska snart lägga mig o titta på tv;n. Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar   

 

 

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards