Mitt Nya Liv

Herre Gud Vad Vi Har Skrattat =)

Av Anneli Gustavsson - 2020-02-07 19:10


Igår förberedde jag lite mat som vi har haft idag. Jag gjorde en tonfiskpaj med sallad plus att vi drack en god äppel cider.. Skriver receptet längre ner.

 

Idag fick jag besök av Birgitta en go vän/jobbarkompis från förr. Vi har jobbat tillsammans o vi hade så roligt. Jag var hos henne ofta o hon var hemma hos mig, vi var även ute o åt.. Vi hade så mycket att prata om. Vi har inte haft kontakt på många många år så det var så roligt att äntligen träffas igen. 

 

Vi är så lika hon o jag o vi har samma humor, ibland räcker det med att titta på varandra så vet vi vad vi ska säga eller vad vi menar hahaha.. Vi sa att vi skulle träffas snart igen o att det inte ska dröja så länge, nej det får det verkligen inte göra. Vi lever bara en gång o det måste vi ta vara på. Hon har kommit hem säkert i alla fall, så inga fula gubbar har tagit henne =)

 

 

 

 

 

 

När hon kom hade hon med sig en bukett tulpaner o choklad ,, jag älskar den chokladen så den tar nog slut snart =)

 

 

Det är ju inte alla som vill vara med på bild så det får man respektera.. Tack för en supermysig o trevlig kväll o tack för tulpanerna o chokladen , vi måste ses snart igen ♥

 

 

Jag gjorde ju som sagt va en tonfiskpaj o den verkade gå hem så det var roligt.

 

 

Liten rund form.

 


3 1/2 dl mjöl

75 g smällt margarin

2 msk vatten

2 st ägg

 

Jag gjorde den på plåten så jag tog dubbel sats, detta är dubbel sats,




7 dl mjöl

150 g smällt margarin

4 msk vatten

5 st ägg

 

Knåda ihop till en deg. Förbaka i ca 10 min..

 
Röran,, den tar du dubbelt om du tar en plåt.
 

1 Tonfisk i vatten

1 brk creme fraiche
Blanda tonfisk o creme fraiche i en bunke.
 

1 lök

1 brk champinjoner

2 tomater

ost (riven)
srirachasås
Sweet chilisås
Ketchup som du tar på pajdegen. 
 

Citronpeppar, salt (kryddor efter egen smak)

 

Hacka lök, skiva eller hacka tomaterna, blanda samtliga ingredienser utan osten.

Häll ned i pajskalet. Riven ost över.

 

200 * mitten av ugnen i ca 20 min

 

 

Har förbakat i 10 min,, den ska inte få mer färg än så här.

 

   

Har plockat bort kärnorna på tomaterna, det kan bli lite för vattnigt annars.

 

 

Hacka både tomat o lök i önskad storlek.

 

 

Har på ketchup men tog bort lite för det blev för mycket.

 

 

På med tonfiskröran.. Kryddar lite med citronpeppar o salt.

 

På med lök o tomater,, samt krydda lite..

 

   

Dags för champinjonerna o lite mer krydda =)

 

 

Gott gott =)

 

Ja det är faktiskt gott med tonfiskpaj. 

 

Det var så längesen jag gjorde den o då vet jag att den blev så smaklös men den här gången blev den mycket bättre.. Har till ett par middagar, mamma ska få in en till, hon fick idag o Rohde ska få lite oxo.. 

 

Jag har haft en sån bra dag o jag önskar att tiden inte hade gått så fort, vi hade så mycket mer att prata om.. Men det får bli en annan dag.

 

Hoppas att ni har en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar.

 

Puss I Pannan ♥

 

 

 

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards