Mitt Nya Liv

ALS ?

Av Anneli Gustavsson - 2020-02-28 12:19


För ett tag sen var jag ju o röntgade matstrupe o svalj för att jag har svårt att svälja o att jag sätter i halsen.. Nu har jag fått svar på det var inte ok.. Jag hade problem svaljet, matstrupen o att det fanns en liten förträngning på matstrupen.. 

 

När läkaren ringde till mig , jag hade ingen tid till honom men han ringde ändå. Hur som helst så när han ringde så hade jag ju inga frågor om detta för jag trodde faktiskt inte att det skulle vara nåt ,, även att jag känner så väl att något är fel.

 

Jag har ett tar nu gått o oroat mig för att jag ska få ALS inte bara för  halsen utan även för min värk, ja inte värken direkt heller utan att jag får spasmer i armar o jag tappar saker. Detta blir värre när jag blir trött , då kan jag rycka till ganska bra med armarna. Jag känner mig mer muskelsvag än normalt o detta oroar mig. 

 

Jag kan inte hjälpa att jag har såna är tankar o det blev värre sen förra året när jag blev så sjuk för nu vet jag hur fort det kan gå..

 

I morse när jag skulle ta medicinen så satte jag i halsen igen, ja det gör jag ofta o det kluckar när jag sväljer vätska, det hörs inte när jag äter mat. Men jag får liksom trycka ner det som ska sväljas o så är det hela tiden.

 

Jag tycker att det borde räcka nu, jag har en lång lista med sjukdomar o vill verkligen inte ha mer.. Men jag är orolig, fruktansvärt orolig..

 

Tack,, men nu vill jag inte ha mer !!

 

 

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards