Mitt Nya Liv

Men Det Är Ju Inte Lätt Alla Gånger =)

Av Anneli Gustavsson - 2020-07-12 12:44


-Jädra telefon till att ringa!
 
Ja, hallå! Det är Anders !
 
-Hej. Jag heter Sara och ringer från Phone House. Stör jag?
 
-Njaäää.......
 
-Vad bra. Får jag fråga vad du har för telefon och hur gammal den är?
 
-Tja. Det är en så´n där svart i bakelit från 53 tror jag. Ärvde den efter en gammal faster.
 
-Har du ingen mobil?
 
-Joo. Det ligger nog en gammal på vinden.
 
-Vad är det för märke?
 
-Hmm....Brio tror jag den hette.
 
-Brio?!
 
-Ja den hängde över dotterns säng när hon var liten. En så´n där med hästar på.
 
-Haha. Nej, jag menar en mobiltelefon. Den här veckan har vi ett finfint erbjudande. Tecknar ni ett abonnemang får ni en Iphone5 på köpet för bara 425 kronor i månaden. Fria mess och samtal under 24 månader ingår.
 
-Vad ska jag med en sån till?
 
-Ja men. Det är ju jättebra att ha. Tänk om ni går på stan och behöver ringa efter en taxi?
 
-Flicka lilla! Jag har sex kilometer till stan och så jävla mycket sladd orkar jag inte bära på!
 
-Ehh....Den är sladdlös.......
 
-Hur kommer rösterna in i den då? Har den nummerskiva?
 
-Va! Nej det den nya modellen med touch funktion. Ni kan ringa, surfa och messa. Alltså skicka små meddelande och dela filer.
 
-Det där med filer skiter jag i. Jag har en gammal rasp i vebo´n. Det räcker! Ingår penna?
 
-Ehh...vadå penna!?
 
-Ja jag måste ju för fan kunna skriva ett meddelande! Kulspets eller blyerts?
 
-Öööö....man trycker liksom bara på skärmen......
 
-Hur vet den vad jag vill skriva då?
 
-Mee...öö. nu...ja...ehhh. Jag tror att vi struntar i det hela. Ny teknik är kanske inte er stora styrka.
 
- Nääe. Jag klarar mig gott på min bakelit 53:a!
 
-Tack i alla fall för att jag fick uppta er tid. Adjö.
 
-För all del,adjö!
 
 

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards