Mitt Nya Liv

DET ÄR SÅ ROLIGT NÄR MAN SER RESULTAT.

Av Anneli Gustavsson - 2021-03-01 12:18


Ja när man kämpar o kämpar med allt man tar sig för så är det riktigt roligt när man ser att det händer något.

 

Förra sommaren,, det var väl i början på hösten så satte jag en avokadokärna i vatten men den tog sig inte så jag planterade båda två direkt i jorden i varsin kruka. Det tog sån tid, jag vattnade jorden så att den inte skulle torka ut men sen såg jag på den ena kärnan hur det kom nåt från den så jag fortsatte att vattna o sen började det går fortare o fortare men den andra kom inte så den fick jag slänga, den blev mindre o svart.. 

 

 

 

 

Den här har verkligen växt till sig o det kommer flera blad på.

 

 

Jag vet inte riktigt hur den kommer att bli eller om det blir nåt på den heller men det är roligt att se vad som ska hända.

 

 

Förra sommaren fick jag ett litet skott av Rohde med citronkärna så den har oxo vuxit till sig o det är roligt att se, men alla som jag har satt kräver mycket vatten.

 

 

Jag satte ju själv kärnor av citron så dom har kommit upp o växer fint även dom. Kanske blir det nån liten citron =)

 

 

När jag slängde avokadokärnan satte jag kärnor från äpplen i stället o dom växer o det tog inte många dagar innan man såg hur kärnan delade på sig. Kanske kan det bli nåt här oxo, jag håller tummarna.. 

 

Det är ju lite roligt att se när man gör nåt själv, att se Om det överhuvudtaget blir något eller om man får kasta det, men då har jag ju provat på.. Ja eller så kan jag göra om det igen =)

 

 


 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards