Mitt Nya Liv

PLANTERA POPCORN - POPCORNGRÄS.

Av Anneli Gustavsson - 2021-08-13 17:51


Ja det finns ju så mycket man vill prova o självklart ville jag prova detta med att plantera popcorn,, för jag var hundra på att det inte skulle bli nåt gräs av det. 

 

Men tji så fel jag fick o snabbt växer det oxo. 

 

 

Det ska INTE vara micropopcorn utan dom vanliga.

 

 

26 Juli planterade jag cornen. Man kan ta i rätt så många för det är inte säkert att alla tar sig.. Ställ det ljust, i solen om det nu finns nån. Vattna den så att den inte torkar ut.

 

   

 

5 augusti har det blivit så här mycket,, ja det växer på som tusan.

 

 

11 augusti,, växer flitigt. Jag har ingen aning om vad som kommer att hända om det bara är gräs som växer eller hur det blir men fina är dom ..

 

 

I dag är det den 13 augusti o det har växt ännu mer. Det är så roligt att prova på olika saker för att se vad som händer.. Jag hittar inte fatet till den krukan till höger så det får bli så =)

 

Ja fortsättning följer.. Hoppas att det blir riktigt tjusigt, då skulle man ju kunna plantera det ute nästa vår =)

 

Puss I Pannan ♥

 

 

 
 
skogsnuvan

skogsnuvan

14 augusti 2021 09:13

Tänk så man kan försöka med olika saker. Så kul. Tror att jag också måste prova det. Kanske finns det någon påse i något skåp. Blötlägger du dom innan du planterar?

http://skogsnuvan.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

14 augusti 2021 11:34

Ja det är så roligt att testa o ännu roligare när man ser att det funkar.
Nej, jag lägger dom direkt i jorden o sen vattnar jag bara. Jag hade inget plast över heller som det står på vissa sidor.
Lycka till =) ♥

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards