Mitt Nya Liv

CORONA - HAR JAG TESTAT POSITIVT ?

Av Anneli Gustavsson - 2022-01-12 20:27


Den här coronan tar kål på oss. Fler o fler insjuknar o det är inte bra. Folk orkar inte med detta längre utan lever som vanligt. Att dom går ut med o säger det oxo är skrämmande. Även om dom inte är rädda om sig själva så borde dom tänka på sin omgivning som faktiskt gör ALLT för att få bukt med detta.

 

Jag var i väldigt nära kontakt med coronan nu så jag har varit lite orolig. I morse när jag vaknade så kliade det lite i halsen o näsan, sådär som man kan känna när björkpollen bryter ut eller nåt annat. Det retar lite, bränner o sticker. Känns nästan så jag vill hosta till men jag behöver inte hosta. 

 

Så jag ringde sonen o han kom hit i dag o hjälpte mig att ta ett corona test.. 

 

 

Jag kan säga att han njöt verkligen när han snurrade runt topsen i näsan på mig. jag ville bara fräsa o jag klöktes.. Hur tusan kan man klökas när man toppsar i näsan ? Nåja, det räckte inte bara med den ene utan båda skulle toppsas.. Snurra snurra,, skratt skratt o fräs o fnys.. 

 

 

Sen droppade han något i den däringa saken så nu var det bara att vänta. Det var en lååång väntan, men jag kände nog att det skulle gå bra, men jag ville i alla fall vara på den säkra sidan.

 

 

Japp, jag klarade mig den här gången. Men,, sonen sa att även att det visar negativt nu så kan det om några dagar ändras o det förstår jag ju.. 

 

Men, jag ska vara försiktig o inte vara bland folk utan jag ska köra med andra.. Gud så skönt det ska bli =)  

Nä då, jag klarar mig själv men Rohde hämtade ut lite medicin till mig i dag på apoteket för hon skulle själv dit, annars hade jag inte bett henne. Sen får nån kanske handla åt mig OM nån ska handla såklart,, annars får jag vänta. Jag klarar mig ett tag till.

 

Nu ska lille skrutten ha lite mat o sen ska vi gå ut. Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. HÅLL UT, GE INTE UPP. God natt o sov gott. Puss I Pannan   

 


 
 
wiper

wiper

12 januari 2022 20:50

Jag håller med dig och många är inte försiktiga alls. Avstånden hålls inte så man får vara beredd på allt. Det känns som man är ute på en spelplan och försöker hålla sig undan. Det tas inte på allvar

Vad gullig son som hjälpte till och så bra att det inte var nåt. Härligt avslut på inlägget ;)

Ha en fin kväll
Kram från Malin

http://wiper.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

12 januari 2022 21:34

Nä o dom knö på dom det gällde livet. Alla på en gång. Jag har blivit utskälld trots att jag har haft munskydd o hållit avståndet ett par gånger, förstår inte hur dom tänker ?
Dom leker med döden o det är inte ok.

Ja det kändes bra att sonen gjorde det för han har gjort det innan så det blev ok. Hoppas bara att det inte bryter ut o blir corona men det tror jag inte att det gör.

God natt o sov gott kram ♥ ♥ ♥

 
wiolettan

wiolettan

12 januari 2022 21:03

Så skönt att testet var bra och vi får tro på att det är så nästa gång också.
Jag blir också så ledsen på dessa människor som inte bryr sig om att det går en pandemi. Alla måste hjälpas åt om vi ska bli kvitt detta.
Fint att du har vänner som kan hjälpa dig.
Sköt väl om dig och klappa Neo.
Kram!

http://wiolettan.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

12 januari 2022 21:32

Hej min vän, roligt att se dig ♥



Ja jag är så glad att det inte var nåt, men det känns som att nåt är på gång men det kan kännas så här i bland o sen vara försvinner det.

Alla dessa människor är farliga o dom vet inte vad dom ställer till med. Dom leker med döden o det är inte ok.

Ja det var skönt att sonen hjälpte till då blev det ordentligt gjort =)

Var rädd om dig vännen. Ska klappa Neo från dig, kramar ♥ ♥ ♥

 
skogsnuvan

skogsnuvan

14 januari 2022 11:31

JGg tycker att det är fint av dig att testa dig så du vet. Det är det som är det värsta med det här att man inte vet om man är smittad och då kan man ju bli smittad av folk som är ute och rör på sig utan att veta att dom smittar. Den nya varianten verkar vara mer smittsam. Jag sitter ju här i skogen och kan inte bli smittad just nu för jag far inte ens på affären för jag lever på gamla rester ett tag till.

http://skogsnuvan.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

14 januari 2022 21:20

Ja det är ju skönt att du är ute i skogen för den nya varianten är mycket mer smittsam, men man blir visst inte lika sjuk av den.

Någon mer nära mig har fått det nu så jag har varit i kontakt med det igen,, mycket nära.

Jag tycker att man ska testa sig om man känner att man inte mår bra o om man har dom symptomen så man vet säkert. Men, det kan ju ge fel ändå men det gäller att vara vaken på det.

Var rädd om dig kram ♥

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards