Mitt Nya Liv

DET ÄR MYCKET PÅ 1 MÅNAD.

Av Anneli Gustavsson - 2022-12-06 18:11


Jag äter ju mycket medicin o särskilt en medicin gör så att man KAN tappa hår.. Självklart gör jag ju det o det är inte lite. 

 

Sen jag började med den medicinen för några år sen har jag fått tunt hår, det har även blivit risigt o fnasigt. 

Det lever sitt egna liv. Ena dagen har jag spikrakt hår o nästa dag har jag krullor. Det kan även skifta lite i färgen, inte lika mycket nu som för några år sen. Det började när jag gjorde min magsäcksoperation, då tappade jag över hälften av håret. 

 

När det växte tillbaka blev det lockar,, jättelockigt. Ena dan var jag kastanjebrun, sen kunde det bli ljusare o nästa dag lite rödlätt.. Men,, mamma gör slingor på mig för jag trivs bäst som blond.. 

 

   

 

Dom säger att man tappar ca 100 hårstrån / dag.. Men detta är en tjock tuss med hår från ca 1 månad. Nä det är nog inte ens det. 

 

Jag är lite rädd att det kommer att fortsätta att trilla av mig eller om jag får behålla håret ? 

 

Än så länge har jag hår på huvudet o det är jag tacksam för.. Men det är lite som pest eller kolera.. Håret eller mina sprickor under fötterna o händerna ? 

 

Jag kan inte gå när det är såna hemska sprickor under fötterna så därför måste jag äta min medicin. 

 

Ja,, det är alltid nåt. 

 

Ha en fin kväll där ute. Var rädda om er o varandra . Puss I Pannan   

 

 

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards