Mitt Nya Liv

HAR TAGIT INFLUENSAPRUTAN.

Av Anneli Gustavsson - 2022-12-08 20:30


Vilken dag det har varit. Trist o jobbigt med mycket värk. Har fått lite paket som jag har skickat efter från wish,, jag älskar wish o shein =) Har även beställt från Joom men har jag inte fått mina paket den 25 februari så får jag pengar tillbaka. Ska det verkligen behöva ta sån tid ? 

 

I dag hade jag tid för provtagning kl 12.45 - 13.00, men jag kom lite tidigare i hopp om att få komma in innan för jag hade en tid till tandhygienisten kl 13. Kl 13.45 hade jag tid till influensasprutan. Så det var lite körigt. 

 

Men,, det gick som en dans på rosor,, för en gångs skull. När hon skulle ta proverna så tog hon fart o körde in nålen o det gjorde så ont. Har aldrig sett nån som tar fart så hon riktigt gungade till för att få upp farten o sen grävde hon runt.. Jäkelen vad ont det gjorde, jag fick säga till henne att den venen inte funkade så hon tog andra armen o där gjorde hon likadant men det funkade.. Tror att hon tog 5 eller 6 rör,, men det gör jag var 3e månad pga min medicin som jag äter mot eksemet. Det finns risk för att triglyceriderna blir för höjda,, alltså blodfetterna mm. Jag har legat lite över men det har inte varit nån fara. Hoppas att jag får äta dom längre den här gången eller om dom hittar en annan medicin som funkar för gå o ha långa djupa sprickor under fötterna är HEMSKT.

 

Efter proverna var det dags för nästa våning upp.. Sätta mig i stolen o han tog lite bilder. Kollade tänderna noga o gav mig massor med beröm, dom var jättefina.. Men,, jag hade ett litet hål plus ett som dom har lagat trillar av hela tiden så det isar o gör ont när jag äter med den tanden så jag undviker det. Ska tillbaka i slutet av januari 23.... 

 

Till nästa ställe,, en våning ner igen till VC.. Ja VC o tandläkaren ligger i samma hus så det är bra.. Fyllde i en liten lapp o sen fick jag sprutan. Det kändes inte,, hon hade samma namn som mig Anneli,, jag tycker det är ett hårt namn, jag gillar det inte. Jag hade hellre hetat Mary som min mormor.. Jaja,, det var populärt på 60-talet. 

 

Vi har fått lite snö o Neo älskar snön.. I dag fick han sina skor som jag skickade efter på wish,, dom är sådär. Måste använda dom lite mer för att säga vad jag tycker.. Men,, jag kan säga att skorna bak borde vara högre eftersom deras tassar/bakben är längre än framtassarna. Jaja, det blir säkert bra, han är så söt i dom. Ska lägga ut bilder sen. 

 

Jag vet inte vad som händer min kropp ? Jag har fått sån hemsk värk i lederna, överallt. Särskilt i händerna, ja det är nog bättre o skriva där jag inte har ont just nu. Jag har fortfarande småkramper hela tiden, hur länge ska jag stå ut ? Min fibro är hemsk, så fort jag gör nåt får jag sån värk. Innan i dag plockade jag undan krukor, ja dom var stora o tunga o det känns nu. I morgon ska jag försöka städa lite. Jag känner för att baka,, men det klarar jag nog inte av nu. Jag ska göra nåt nytt i alla fall,, ja det är nytt för mig men det är nåt som är väldigt populärt =) 

 

Nu har mamma varit ute med honom, det är så skönt att hon har tagit den här sista turen på kvällarna.. Det är inget jobbigt alls att gå ut med honom med det är ändå lite skönt att låta mamma göra det. 

 

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar. Puss I Pannan   

 

 

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards