Mitt Nya Liv

MIN ÄLSKADE LILLE PUPPIES. 7 ÅR AV SAKNAD.

Av Anneli Gustavsson - 2023-04-11 16:15

 

 

 

16;15 fick han lugnande o jag bar honom på min axel som han brukar ligga. Han ligger så skönt med huvudet hängande ner mot min skuldra o så gjorde han även idag.  Veterinären kom in o jag nickade till henne att han var lugn så hon rakade ena benet för att sätta en nål, men det gick inte bra där så hon fick ta andra benet, då funkade det. 16;45 fick han båda sprutorna, jag såg att den ena var något blått i. Jag stod över Teddy o pratade lugnande med honom, jag sa att allt kommer att bli bra o att vi kommer att ses snart igen. Hon lyssnade på hans hjärta o det hade stannat, han somnade in lugnt o fint o när han hade gjort det så brast allt för mig. Jag fick vara ensam med honom, så jag pratade med honom o sen kände jag hur hans tårar trillade då höll jag på att svimma. Hur skulle jag kunna lämna honom ensam där, han kunde ju inte vara ifrån mig.. 

 

 

Jag åkte in med världens bästa vän o kom hem med ett tomt koppel. Mitt hjärta gråter. Teddy, var är du ? Jag saknar dig så otroligt mycket. Jag älskar dig, Sov gott ♥ 

 

Ja det var lite av det jag skrev då.. Men när jag kom ut till bilen fick jag sån ångest så jag skrek rakt ut. Vet inte om nån var där o hörde mig  o jag vet inte hur jag tog mig hem ? Vet bara att jag var hemma o gick in till mamma. Hon hade förstått att det var nåt galet eftersom jag hade stängt av min mobil. 

 

Väl hemma hos mamma bröt jag ihop igen o vi grät tillsammans. Jag har aldrig känt mig så ensam i hela mitt liv. Vi levde tätt ihop i 15 underbara år. Han hann precis fylla 15, den 20 mars o vi kämpade i många år. Teddy litade helt o fullt på mig o det kändes bra. Han visste att det jag gjorde gjorde jag för honom.

 

 

  

Den här lilla gosedjuret fick han när han var valp o den har jag än i dag. Den sitter på min sänggavel o när Teddy hade somnat in så hela den sommaren o andra sommar så har det kommit in humlor. Dom har även satt sig på mig, gått på mig, jag har hållit dom i min hand. En stor gullig humla flög in i lgh o flög runt till hans säng o sen till detta gosedjuret o där satte den sig en bra stund, jag har det på film. Så så fort jag ser en humla betyder det att Teddy har det bra o att han ser efter mig. Även den  blåa filten har jag kvar, den som du ville ligga på.



   

Här hade han fortfarande sin fina päls, men den tappade han dom sista åren så han var kal o den var så tovig, men jag gjorde så gott jag kunde för han gillade inte att bli klippt. 



  

 

Han var alltid nära mig även när vi var ute i trädgården. Låg jag o solade så låg han under min stol/säng. Nåt som han älskade var när jag lyfte upp honom o dansade med honom, vi kunde dansa länge länge. Han var även en liten snuttis,, han ville ofta snutta i mitt armveck så jag hade märken efter hans tänder efter det,, men han gjorde mig inte illa,, han bara snuttade medans vi dansade.. Han var en riktig filosof, han älskade att sitta i sitt fönster o titta ut.. Han sa gärna till när det gick nån utanför, så han varnade mig o jag sa att det var bra att han höll kollen. 

 

Han var väldigt bortskämd,, jo då jag vet det o jag gjorde det så gärna. Han fick alltid skinka i sin mat så han skulle äta.. Många säger att man inte ska skämma bort dom så men det bryr jag mig inte om,, även Neo är bortskämd med mina hemlagade köttbullar. Det tänkte jag inte på till Teddy men han fick så mycket annat gott. 

 

Det har nu gått 7 år,, 7 år av sån hemsk saknad. Jag förstår inte att tiden har gått så fort ändå. Det känns som att dagarna står still men åren går. Jag vet att han vakar över mig o Neo. Jag skulle ge vad som helst för att ha honom hos mig. 

 

Han var så duktig för han fick stå ut med mycket.. Han var sjuk o fick åka till veterinären ett par tre gånger varje år, det var alltid nåt. Tack o lov för hundförsäkringen.. Men,,, jag vill tillägga att han aldrig led, jag åkte in så fort det var nåt. Jag hade först telefonkontakt för att avgöra om vi behövde åka in. Du var så stark Teddy, underbara Teddy. Jag önskar så att jag kunde göra mer för dig, men där tog det stopp. Förlåt.

 

Jag pratade med dig när du somnade in o jag vet att du hörde mig. Jag blev bara så förtvivlad när jag såg att dina tårar började rinna men jag var tvungen att bita ihop för att du inte skulle höra hur ledsen o förtvivlad jag var. Jag ville vara stark in i det sista för din skull. Jag lovade dig allt ,, det bästa o jag gjorde mitt bästa. Jag ville inte släppa dig men jag var tvungen... 

 

Nu är du fri att springa som du vill. Spring inte för långt bort från mig .

 

ÄLSKAR DIG MITT HJÄRTA   

 

 

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards