Mitt Nya Liv

AKUTTID TILL VC.

Av Anneli Gustavsson - 2023-05-23 23:43


Natten som var fick jag så förbenat ont av min magkatarr så i morse tog jag en omeprazol men den hjälpte knappt nåt. Dom brukar hjälpa men inte den här gången. 

 

Jag väntade några timmar men sen kände jag att jag ville prata med nån läkare så dom ringde upp mig o jag fick komma ner direkt. Det var bara att lämna in Neo hos mamma o sen ner till VC så det gick snabbt.

 

Hon (läkaren) lyssnade på hjärtat o lungorna o det lät bra, sen klämde hon på magen o satan i gatan så ont det gjorde. Hon kände på hela magen men det var bara på ett ställe som gjorde så ont. 

 

Jag sa att jag hade tagit omeprazol o den hade inte hjälpt men hon ville att jag skulle ta en till kvällen oxo, så en morgon o en till kvällen, plus att jag ska ta novalucol så det var bara att köpa på mig ett paket med 100 tabletter. Så nu har jag tagit dom oxo, njae lite kanske det hjälpte.. Jag berättade även att jag har starka hjärtklappningar så jag måste hosta till för att lugna ner hjärtat, plus att jag får hjärtklappningar ofta när jag har ätit. Jag har även ett tryck över bröstet så hon gjorde ett ekg på mig. Det visade lite kurvor eller hur man säger ? Det går upp o ner lite mer än vad det ska men så har det gjort dom senaste åren så det är inget aktut, inget att göra nåt åt nu.. Men jag känner ändå att det är nåt, men säger dom att det inte är nåt nu så får jag vara nöjd med det. Men det är så hemskt när det slår så hårt så jag hör slagen i huvudet o ser hur bröstet höjer o sänker sig.

 

Men innan jag åkte hem stannade jag o köpte potatis för jag tänkte att jag skulle göra potatismos o kokt korv,, det är ju snällt för magen så det blev det. Men,, det gör ju ont när jag sväljer ner maten, ja det gör ont t.o.m när jag dricker vatten så jag får ta det lugnt. 

 

Nu har jag tagit kvällsdosen oxo så nu hoppas jag att jag kan sova gott i natt. Men jag förstår inte varför allt ska ställa till det ? Kan jag inte få ha en enda satans dag med bara normal värk o inget annat ? 

 

Jag blev glad innan för min dotter ringde o frågade hur det var med mig så vi pratade ½timme, det är alltid roligt att prata med henne. JO jag säger dotter för hon är som min dotter men hon är min svärdotter =) 

Det är skönt när någon bryr sig. Hon förstod vad det handlade om.

 

Sen såg jag att gårdsbarnens mamma hade skrivit o frågat oxo hur det var, jag älskar omtänksamma människor, det är skönt när man får tillbaka lite för jag är själv en som älskar att ge av mig själv, ja så gott det går. 

 

Men nu ska jag lägga mig igen o se om JB kan komma hit o göra sitt =) 

 

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar. BE SAFE. Puss I Pannan   

 

 

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards