Mitt Nya Liv

MASSOR MED KÖTTBULLAR TILL NEO.

Av Anneli Gustavsson - 2023-06-20 20:51


I några dagar nu har jag stått o "slavat" i köket. Först med min kycklinggryta som tog flera timmar o igår med Neos köttbullar som oxo tog ett par timmar att göra. 

 

Han får ju en köttbulle till varje måltid, han var så dålig på att äta så jag ville prova med köttbullar. Han fick ju av mig när jag åt men jag tog bort all lök mm men så tänkte jag att jag skulle göra till honom, lökfria köttbullar o det har jag fortsatt med ganska länge ju. 

 

Igår gjorde jag på 2 kg. Jag kokar potatis o morötter o sen har jag i ägg o det är allt. Jag blandar noga o det är tungt för armarna o axlarna men vad gör man inte =) 

 

Sen väger jag dom, den här gången blev det mellan 19-22 gram o det blev 125 stycken. 

 

Jag har 2 grytor som jag kokar dom i,, i varje gryta har jag 1½ köttbuljong så det blir lite sälta.  Sen kokar jag dom i ca 4 min o sen är dom klara. 

 

Mamma fick in några till sig i fall hon vill bjuda på nåt för han får inte äta något utöver sin mat pga sin känsliga mage. Jag kämpar för fullt för att magen ska må bra så han inte ska bli lös i magen.

 

Men nu har han i "några" dagar så nu kan jag släppa det till nästa gång =) 

 

     

Eftersom det inte funkar att lägga in filmer här så laddar jag upp dom på youtube, det går inte att länka via bloggen så jag lägger ut länken direkt om ni vill se HÄR  =)   

 

 

Jaha o vad vill du med att ställa ner skålen på golvet =) 

 

 

Ja det doftar gott =) 

 

 

Håll i hatten nu tar jag dom =) 

 

Nä det gjorde han inte, han brukar inte ta förrns jag säger vassegod.. 

 

Det har varit varmt o kvavt i dag igen så fläkten går för fullt. Nu ska jag lägga mig, mamma tog sista rundan med Neo, det är rätt skönt men det är lika skönt att gå ut. 

 

Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar. BE SAFE. Puss I Pannan   

 

 


 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards