Mitt Nya Liv

TEDDYS PÄLS. HJÄLP MIG !

Av Anneli Gustavsson - 2023-06-21 10:15


Jag var så glad o tacksam för alla åren som jag fick med Teddy. Han kom till mig 2001 i maj o då var han exakt på dagen 8 veckor, jag sa att jag inte kunde vänta en dag längre för jag måste få hem min lille skatt. 

 

Jag har älskar varenda dag, minut o sekund med honom trots att han var tvungen att gå till veterinären minst 2 ggr/år för det var alltid nåt. Tillslut blev han både blind o döv o sen blev han dement men han var då 15 år. 

 

Han fyllde 15 år den 20 mars o sen den 11 april var vi tvungna att åka till veterinären igen o den här gången gick det inte med nån medicin för det var palliativ vård som gällde. Jag skulle få åka in med honom några dagar för att sen komma in med  honom igen men det klarade jag inte så dom fick där o då ge honom en spruta,, ja den första var lugnande så han märkte inget, han var nästan sövd. När han ligger där på bordet så börjar hans tårar att rinna så jag höll på att svimma så hemskt var det men jag böjde mig över honom o pratade med honom hela tiden o sa att vi måste släppa taget. Jag vet att jag sa förlåt till honom flera gånger för att jag inte kunde hjälpa honom nåt mer men jag lovade honom det allra bästa o nu gick det inte mer.

Jag åkte in med världens underbaraste vän o kom hem med ett tomt koppel. Det kopplet har jag i dag oxo till Neo. Det tog flera år innan jag mådde något bättre igen. 

 

Men hur som helst så nån gång när jag klippte Teddy så sparade jag lite päls o det tog ganska många år innan jag kund ta fram det, jag var inte stark nog men nu har jag gjort det o jag tittade på det igår igen.

 

 

Vad kan jag göra med den här lilla tussen ? Den ligger i en plastpåse nu o jag vill inte att den ska bli förstörd. 

Om ni har nåt bra förslag så tar jag tacksamt emot det.

 

Ha en bra dag. Puss I Pannan   

 

 

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards