Mitt Nya Liv

STÄDNING AV ALTANEN.

Av Anneli Gustavsson - 2023-07-11 20:51


Ja det var på tiden att jag tog tag i min altan. Jag har en fin liten trädgård, förutom gräsmattan som består av maskrosblad som är stickiga, lite mossa o knappt nåt gräs o det har jag sagt till om i MÅNGA år men inget händer. Jo,, sen har jag ju såna däringa hemska rangliga höga blommor som växer som inte går bort med en vanlig handgräsklippare så det får vaktmästaren ta med sin stora klippare då försvinner dom,,, men,,, när ingen gör jobbet så har jag hela gräsmattan full o det är äckligt att gå där barbent för det klänger sig runt benen.. 

 

Nåja, hur som helst så gick jag ut o städade.. Ställde ut allt på gräsmatten o började sopa.. Mamma kommer ut o hjälper mig men jag ville inte att hon skulle göra det för hon har oxo värk o hon har nog med sitt,, men hon lyssnar inte.. Hmmm undra vad jag har fått mitt "jag lyssnar inte" ifrån =)

 

Men hur som helst så är det sopat o möblerna skurade.. Att dom ens håller ihop för dom har stått ute året om i över 20 år,, om det ens räcker ? Dom är inte dom finaste men dom duger... 

 

 

Det är ingen stor trädgårdsplätt jag har men den är helt lagom för mig o Neo. Ja här står dom o väntar på att få bli rena.

 

 

Sopa bort löven, jorden, sanden o spindelnäten.. Men det gick bra, tog sin lilla tid.

 

 

Fattakan kom o hälsade på en liten stund.

 

 

Men han kände att han ville gå ut igen =) 


 

Det ska bara fixas lite till sen är det klart.. Men jag orkade inte mer i dag så jag tog en lång o varm dusch efteråt o sen åt jag middag o det var gott för då var jag hungrig. 

 

Nu ska jag lägga mig för jag är så trött. Vaknade med en huvudvärk i morse som var hemsk, det var inte migrän men jag trodde att huvudet skulle sprängas.. Jag skulle massera tinningarna men jag får alltid jätteont i dom när jag har sån huvudvärk.. Det är bättre nu men jag känner att det är på väg tillbaka igen så jag ska se om jag kan sova lite. 

 

Hoppas att ni har haft en härlig dag där ute. Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar.   

 

 

 
 
wiper

wiper

12 juli 2023 07:42

Vad skönt att du fått altanen städad. Vi bor på andra våningen men skulle vilja bo på första så man får en liten altan. Trist när det inte sköts om från ledningen. Det är i alla fall bra möbler som stått ute så länge.

Härlig bild på katt och hund.

Var rädd om dig du också¨

Ha en skön dag
Kram!

http://wiper.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

13 juli 2023 00:51

Ja det är så skönt att få det gjort. Men lite till ska dit, mer om det sen =)
Det är så skönt att ha en liten trädgård, passar mig perfekt.

Neo vill gärna leka men det vill inte fattakan =)

Sov gott kram ♥

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards