Mitt Nya Liv

DEN ÄLDSTA O DEN YNGSTA I HUSET TRÄFFADES I DAG.

Av Anneli Gustavsson - 2023-07-14 18:56


Ja det var en mittemellan oxo för mamma var ju här.. I dag hade jag besök av min ena granne,,, hon har passerat en ålder på 104 år.. Hon fyller 105 år i december.. Det är en underbar dam o vilket minne hon har. Precis när vi hade sagt att hon var otrolig med sitt minne så skulle hon berätta nåt men kom av sig o sa - Vad var det jag skulle säga nu ? Så vi blev fulla i skratt.. Ja vi fick skratta några gånger o det var så härligt.

 

Jag satt o lyssnade på vad hon hade att säga. Jag fick även beröm för mitt bak, mina bullar o citronkaka det andra orkade hon inte äta. Så hon fick med sig hem sen. Jo hon smakade även på mitt fröknäcke. 

 

Hon sa säkert 100 gånger ( nu överdriver jag ) hur goda bullarna var men det spelar ingen roll att hon sa det så många gånger.. Utan, jag såg på henne att hon faktiskt tyckte om dom. Hon sa att det var dom godaste bullarna hon hade ätit. Ja det tackar ju jag för. Hon var här ett par timmar sen körde mamma upp henne till sitt.. 

 

När vi sitter vid bordet o pratar så lägger jag min hand på hennes o säger - Vet du att just nu är den äldsta o den yngsta vid samma bord.. Ja, det stämde ,, jag är yngst i huset o hon är äldst. 

 

Vi skulle egentligen tagit med henne på en promenad men det har blåst o varit lite osäkert o det var bra att vi inte gick för det kom lite regn sen. 

 

Men hon var så nöjd o jag uppskattar verkligen såna här stunder. Det är fantastiskt hur hon kan komma ihåg,, jag vet knappt vad jag gjorde förra veckan o jag minns verkligen inte mycket från förr när jag var liten. Hon kommer ihåg åldrar på alla,, helt otroligt. Jag vet knappt själv hur gammal jag är =) 

 

Vi får hoppas att det blir bra väder snart så vi kan ta med henne ut. Jag tycker att det är roligt när man kan träffas o ta en fika så här. Lära känna grannarna lite mer. 

 

 

Ja trevligt hade vi o det tycker jag att man ska ta tillvara på. 

 

 

Det finaste man har sätter man på bordet. Han fick sitta där en stund så hon fick klappa honom o det gillade Neo,, han älskar all uppmärksamhet =)

 

Nu håller jag på med maten, det blev lite sent så jag hoppas att det ska bli gott..

 

Ha en fin kväll där ute   

 

 


 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards