Mitt Nya Liv

Jag Är Rädd !!!

Av Anneli Gustavsson - 2020-04-28 00:17


Coronaläget just nu

ANTAL FALL I SVERIGE: 18 926 (Män: 8 568 Kvinnor: 10 358)
ANTAL AVLIDNA: 2 274 (Män: 1 283 Kvinnor: 991)
INTENSIVVÅRDADE: 1 353 (Män: 1 002 Kvinnor: 351)
 
JÖNKÖPINGS LÄN: 682 (varav 53 avlidna)
VÄSTRA GÖTALANDS LÄN: 2 101 (varav 164 avlidna)
KRONOBERG: 263 (varav 17 avlidna)
 
Siffrorna uppdateras en gång om dagen och är hämtade från Folkhälsomyndigheten 27 april 2020, 14.05
Observera att viss eftersläpning mot regionernas siffror kan förekomma.
 
 
I morgon ska jag till min läkare på hudmottagningen för att kolla upp mina eksem som jag har under fötterna o på händerna. Men jag är så rädd för att gå dit. Ja jag är livrädd för coronaviruset. Jag är så rädd för det finns människor där ute som inte tar detta på allvar. Många tror att dom är odödliga,, som dessa stollar.
 
 
Dessa "systrar" skulle lika gärna kunna sitta o spotta på folk så nonchalanta är dom. NÄ dom är inte ensamma tyvärr.. Men dom skiter fullständigt i hur deras sätt påverkar andra människor. Man kan vara smittad utan att känna av det o då kan man i sin tur smitta andra.. Jag blir ledsen för dom förstår inte hur illa det är,, det kanske dom inte gör förrns det drabbar dom på något sätt.
 
Jag är så rädd att jag ska bli smittad för jag tror att jag kommer att få kämpa allt vad jag kan för att klara mig. Tänk att ligga på intensiven o känna hur man blir sämre o sämre o veta att man aldrig mer kanske kommer att få krama om min son, svärdotter, barnbarn o min mamma, ja mina syskonbarn mm.. 
 
Detta gör mig så ledsen o förtvivlad för det är inte lätt att förklara hur rädd jag är. Jag vågar inte träffa någon men jag måste ändå gå till läkaren, apoteket o handla.. Jag får försöka hitta tider som det är minst folk på men det är inte lätt. 
Nu har jag en tid i morgon, sen har jag en tid på onsdag då jag ska ta prover o då kommer jag passa på att gå till apoteket oxo.. 
 
Jag ringde o pratade lite med sonen, svärdottern o lille Jack ikväll. Vi pratade på messenger så vi kunde se varandra.. Det gjorde så ont i mitt hjärta för jag kunde inte låta bli att tänka på vad som kan  hända,, tänk om... Tänk om jag blir sjuk, tänk om jag aldrig mer kan få krama om dom. Min storing Liam var på fotbollsträning så jag ska försöka ringa till honom i morgon, jag vill höra hans röst..
 
Jag är så orolig att dom ska bli sjuka, båda jobbar o barnen går i skolan. Den här coronan förstör o fördärvar så mycket.. Hur ska det sluta ? När ska det sluta ? Det kommer hålla på länge till... Jag får nog ta o skärpa till o stänga ner lite...
 
Snälla, tänk på vad ni gör när ni inte bryr er om ifall ni bli smittade.. Tänk på att oskyldiga människor kanske kommer just i din väg o blir smittad.. 
 
Ska det vara så svårt att vara försiktig. Om alla tog detta på allvar så skulle det kanske tonas ner snart..
 
Jag längtar så otroligt mycket efter mina barnbarn. Att få känna deras kärleksfulla kramar,, jag blir så ledsen när jag tänker på det. 
 
Jag kan inte rå för att jag är rädd... Det var förra året som jag var riktigt sjuk o höll på att förlora 2 gånger, därför kanske det känns hårdare för mig.
 
Hur ska det gå i morgon när jag ska till sjukhuset ?? Tänk om dom håller på att hosta o har sig ??
 
Var rädda om er o varandra. BE SAFE ♥
 
 
 
 

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards