Mitt Nya Liv

KOLA - LAKRITSGLASS.

Av Anneli Gustavsson - 2022-05-30 20:50


Visst låter det väl gott ?? Kola - lakritsglass,,, sååå otroligt gott o så enkelt att göra. 

 

RECEPT;

 

5 dl vispgrädde

1 brk Dulce de leche

knappt 3 msk lakritspulver

1½ msk vaniljsocker

Choklad om man vill

 

 

Vispa grädden fluffigt o ha i vaniljsockret. Blanda ner dulce de leche med en slickepott.. Man behöver inte ha lakrits i men jag ville prova det o det blev så otroligt gott. Ha på lite choklad o sen in i frysen.. Sen är det bara att njuta.. Plättlätt =) 

Man kan ha vilka smaker man vill, frukt, godis mm.

 

 

Så gott till sommaren.

 

 

Blanda ner dulce de leche.

 

 

Ha sen i lakritspulvret. Smaka av..

 

 

Jag gjorde en utan lakrits för jag fick för mig att mamma inte gillade det men det gjorde hon visst så hon får med lakrits nästa gång =) 

 

Good Luck =) 

 

 

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards