Mitt Nya Liv

LÄKAREN LÄSER SIG TILL SJUKDOMAR.

Av Anneli Gustavsson - 2023-03-08 23:21


Jag vet inte vad det är med min kropp i dag ? Jag har sån värk så jag kan knappt vrida huvudet o det har blivit värre nu på kvällen. Har svårt att ligga på kudden. Ryggen värker oxo mer än vanligt. Jag skickade efter en tns apparat men den var inget bra. 

 

 

Så här ser den ut,, man laddar den o sen ska man ju kunna sätta på sig den själv men det är inte det lättaste när man ska sätta den på nacken eller axlarna,, ja vingarna.. Ja skulderbladen heter det ju.. 

 

Det finns 8 olika lägen o du kan höja upp styrkan till 18 tror jag.. Den masserar på olika sätt o jag kan bara använda en av dom o det är den som är massage.. Dom andra klarar jag inte ens att ha på 1an, o det kan inte mamma heller.  Sen sitter den inte kvar ordentligt.  Nä jag o mamma är inte nöjda med den så den kommer jag inte betala för, den får dom ta tillbaka. Jag har försökt skriva till dom o sen har deras sida varit nere. Men så fick jag ett svar innan i dag där dom sa att dom hade för mycket men svar kommer. 

 

Ja alltid är det nåt.. Sen har jag tänkt flera gånger på för läkarna måste ju plugga i många år,, så dom läser sig till allt.. Dom läser sig till hur det känns när man bryter benen, ja om ingen läkare har gjort det då förstår dom den smärtan. Många läkare har inte ens haft ont i huvudet o där sitter dom o talar om för mig o andra att si o så är det för så står det i böckerna. Nej,,, så är det inte alltid. Jag har kramper i musklerna, tårna ,, tummarna viker sig inåt under handflatan o där får jag knappt ut tummen igen. Om jag sträcker mig så får jag kramp i vaderna. Kramperna kommer  utan att jag gör nåt när det gäller fibron.. Men,, alla proverna visar ju bra så då är jag inte sjuk !!!  Men vad f-n är det med min kropp ?

 

Jag stod i går o rullade 97 köttbullar till Neo,, gissa om jag hade värk efter det ? Ja det hade jag. Som jag har sagt innan så måste jag välja vad jag ska betala med.. Jag kan inte göra allt kanske, då får jag välja,, tex göra köttbullar, eller baka bullar. Sen får jag betala med värken.. Var står det i böckerna ?

 

Ja jag vet att jag är lite tjurig nu men jag har haft värk i hela mitt vuxna liv,, 33 år tacka fasen att det tar på kroppen o krafterna. 

 

Min träning får jag när våren o sommaren kommer,, då vill jag ta mina promenader för där får jag inte den hårda värken som när jag tränar o lyfter vikter mm. 

 

Min läkare är bra, men jag måste ändå få känna mig ledsen o missnöjd. Det känns fruktansvärt att jag snart är 57 år o har passerat större delen av mitt liv med sjukdomar som blir fler o fler.. 

 

God natt o sov gott   

 

 

 
 
Ingen bild

Vaar

10 mars 2023 21:25

Trots alla dina krämpor är du beundransvärd som orkar pyssla med mat o bak mm.
Förstår att du blir nedstämd ibland, men vovven skänker glädje och tröst.
Kram!

Anneli Gustavsson

10 mars 2023 23:45

Hej tack för ditt meddelande.
Ja jag älskar ju min lille hund o han håller mig i gång. Sen tycker jag om att baka o laga lite mat så det är dom bitarna man får göra. Kram ♥

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards