Mitt Nya Liv

TORSKRYGG I UGN.

Av Anneli Gustavsson - 2023-08-01 17:35


Det är så gott med torsk i ugn o jag gör ju till en liten röra, gegga eller vad man säger. Jag säger som Kajsa Varg, man tager vad man haver =) 

 

Nä, jag hade ju köpt hem så jag skulle göra denna nu, det var ett tag sen jag åt fisk. 

 

Recept;

 

Torsk/rygg.

Bacon

Färska champinjoner

1 liten gul lök som jag hackar smått

Vitlök efter smak, jag hade 3 klyftor

Paprika

Zucchini som jag hackade

Vattenkastanjer som jag oxo hackade

Citron, både zest o juicen

Rädisor men jag tog inte alla för dom var så starka

Socker,, ja lite socker är gott.

Sweet Chili tog jag oxo lite av

Jag hade även i lite matlagningsgrädde

Ja man kan ta vad man vill.

 

 

   

Jag börjar med att salt o citronpeppar.

 

 

Jag kvartar svampen, hackar det andra. Steker baconet ganska hårt, ja det är bara att ha i allt o låta det gotta till sig.

 

 

Nu har det gottat till sig en stund o det smakar så gott.

 

 

Sen är det bara att lägga på en stor klick med det gottiga =) 

 

 

Knyta ihop det så det blir som en liten båt.

 

 

Sen tar jag alltid folie under så att inte pappret ska gå sönder, då har du kvar den goda såsen. 

Ja, jag glömde ju att ta ett kort när maten låg på tallriken,, jag hann äta upp det =) 

 

Det är plättlätt att göra. Hoppas att det ska smaka. Lycka Till   

 

 


 
 
Ingen bild

Lanni

2 augusti 2023 10:28

Hej! Vill bara tala om att jag avslutat min blogg Bloppisar. Jag finns bara på https://klockklang.bloggo.nu/

Fisk i ugn ,,, smaskens!
Ha det gott.
Lanni

Anneli Gustavsson

3 augusti 2023 12:51

Hej, ja fisk är så gott särskilt i ugn o med lite gott på =)

Ok, ja det är så segt här inne. Funderar oxo på att gå över till nån av mina andra.

Ha en bra dag ♥

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards