Mitt Nya Liv

FRITERAD ZUCCHINI.

Av Anneli Gustavsson - 2023-08-26 19:49


Har inte orkat skriva eller göra nåt på ett tag. Fick sån hemsk influensa med feber o hemsk hosta, värkande värk i hela kroppen..

 

Fick lite abstinens när jag inte gjorde nåt gott alls men jag orkade inte. Sen när jag blev pigg igen så var jag o o mamma ute på nåt, men det tar jag en annan dag.

 

Har velat göra detta länge nu så jag köpte zucchini  o hyvlade den i mandolinen. Gott gott. 

 

RECEPT;

 

3 st zucchini

Salt

 

Ha på ganska mycket salt på zucchinin för att vätskan ska rinna av i en bunke. Jag lät den stå i ca 30 min sen kramade jag ur det sista så mycket jag kunde. 

 

Salt

Peppar

Chiliflakes ( ta vilken krydda som du vill )

 

120 gram mjöl o blanda ner det i zucchinin. 

 

Vispa 3 äggvitor så du kan vända skålen upp o ner, då är den klar.

 

Ha i äggvispet i zucchinin o blanda ihop allt. 

 

Klicka i små skedar i oljan o låt det friteras. Jag är inte van att fritera så jag gör så gott jag kan =) 

 

Se alltid till att ha ett lock nära OM olyckan skulle vara framme o oljan börjar brinna. Ta ALDRIG vatten utan ta LOCKET o kväv det. 

 

Lägg ut det på papper så dom får rinna av.. 

 

Jag tog lite mayo på o det blev så gott. 

 

Betyg av mamma; Hon tog ett par tuggor o sen la hon i från sig biten o sa att det var alldeles för starkt o att det INTE var gott. - Var får du allt ifrån, du ska alltid hålla på kan du inte ta det lugnt =) 

 

Jo då lilla mamma jag har tagit det lugnt nu =)

 

 

Salta o låt vätskan rinna av.

 

 

Krama ur zucchinin så gott du kan.

 

 

Jag hackade till det ett par gånger. 

 

 

Salt, citronpeppar o chiliflakes.

 

 

I med mjölet o blanda noga.

 

 

Sen har du i äggvitan o blanda noga.

 

 

Nu är det bara att klicka i det gottiga =) 

 

 

Jag tog kanske lite för stora klickar men ni ser själva hur stora ni vill ha dom.

 

 

Ja det här ska nog funka,, eller ? =)

 

 

Smaskens =) 

 

 

Dom är inte brända, dom ser lite mörka ut. Men dom blev så goda. 

 

 

Hur jag än tog kortet så blev det mörkt så igen, dom är inte brända utan jättegoda.

 

 

Min middag,, jag kan bara säga att det blev så gott.

 

 

Glöm inte locket om olyckan är framme. 

 

Hoppas att det ska smaka. Lycka Till   

 

 


 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards