Mitt Nya Liv

SUSHI PÅ GURKA.

Av Anneli Gustavsson - 2023-08-31 11:08


Jag älskar sushi, men jag är inte så förtjust i när det ligger stora råa bitar med lax ovanpå men det går bra när det är "inrullat" i sushin.. All sushi måste doppas i soya med mycket wasabi, det ska vara så starkt så att det kittlar i näsan =) 

 

Jag såg detta på tiktok, ja det finns så mycket gott som visas där o självklart måste jag prova detta oxo o det ångrar jag Inte,, det kommer bli fler gånger. 

 

RECEPT; Ja det är mycket enkelt.

 

Ris, jag tog 3 portioner, kokade som vanligt med lite salt i.

3 gurkor som jag skrapar ur.

3 avokado

Crabsticks

Cream cheese

 

Soya

Wasabi

Mayo sriracha

Risvinäger

 

 

 

Ta lite efter smak, jag hade inte i så mycket risvinäger så jag tror inte att det gjorde varken till eller från =) 

 

 

Skrapa ur gurkan.

 

 

Så här ser det ut, o jag sparade det som jag skrapade ut för det blev lite över av det andra oxo så det blev som en liten sallad =) 

 

 

Strimlade crabsticksen o sen skivade jag avokadon ganska tunt. 

 

 

Hade på mayon.

 

 

Sen doppade ner lite av soyan, men tog inte på den sista biten för jag ville att mamma skulle smaka. 

 

 

Blanda ost o ris o lite risvinäger.

 

 

I med lite mayo.

 

 

Fyller gurkan o trycker till det lite. 

 

 

Här är det från höger, först då riset, sen la jag på crabstick o när jag hade gjort det på alla så la jag på lite mer ris för att det skulle hålla kvar avokadon som jag la på sen. Så det är först 1 lager ris, crabsticks, ris o sen avokado. Tryck ner det lite så att det ligger kvar.

 

 

Jag hade soya o wasabi i ett glas som jag tippade för att komma åt o doppa. Jag delade gurkan i halvor.. 

 

 

Ja sen är det bara att njuta o jag LOVAR att jag NJÖT...

 

Det blev över till i dag men jag vet inte hur det är ? Det får jag se sen när jag ska äta det igen. 

 

Detta kommer jag absolut att göra flera gånger o man blir inte så där tungt mätt. 

 

Betyg av mamma ; - Oh vad starkt vad har du i där ?? Jag svarade att jag hade bara duttat i  lite mayo men jag såg sen på bilden jag tog att det var lite mer än dutt.. Jag frågade om hon ville ha när jag gör flera gånger o det kunde hon tänka sig OM jag inte hade på nån krydda på hennes så det får det bli =) 

 

Hoppas att det ska smaka... Lycka Till   

 

 


 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards