Mitt Nya Liv

HUR SKA DEN HÄR VINTERN GÅ ?

Av Anneli Gustavsson - 2023-10-24 20:43


Jag försöker o försöker att hålla humöret uppe o försöker att intala mig själv att jag mår bättre än jag gör, men det går inte så bra nu. 

 

Det började förra hösten, då fick jag börja ha vantar på mig, jag har aldrig vantar på vintern hur kallt det än är, jag har aldrig frusit. Men nu går jag med vantar på mig när jag är ute o jag är ändå så kall om händerna när jag kommer in o då har vi inte haft minusgrader än när jag har varit ute. Det blir en lång vinter. Det värker ihjäl sig i hela kroppen på mig. Det känns som jag har tandvärk hela kroppen, det värker, ilar, hugger, sticker, bränner o krampar. 

 

I går gjorde jag köttbullar till Neo,, 118 stycken blev det så nu har han ett tag. Men i dag får jag självklart betala med ännu mer värk. 

 

Jag har velat baka ett bra tag nu, jag gjorde bullar till min systerson o hans sambo för ett tag sen men det är oxo allt jag har gjort. Jag VILL baka NU !!! 

 

I morgon ska jag göra min kycklinggryta så jag har att plocka ut från frysen, men jag får se om jag klarar det så jag tar inte ut kycklingen förrns i morgon. 

 

Mina tår krampar, händerna krampar, låren krampar, axlarna krampar. Jag har sovit dåligt i ca 1 vecka pga värken. Annars sover jag så skönt, visst vaknar jag var o varannan timme men så fort jag lägger mig somnar jag om, men så har det inte varit nu. 

 

I går kväll hade jag hemsk hjärtklappning så jag kunde inte ligga kvar i sängen, fick sätta mig på sängkanten o där satt jag o somnade till en liten stund. Men jag somnade tillslut i alla fall. Jag är trött i både huvudet o kroppen.

 

Sista tiden har varit så jobbig så min första tanke när jag har vaknat är att det är många timmar kvar till jag får lägga mig igen. Ja så jobbiga är dagarna. 

 

Jag är helt slut i kroppen, har knappt nån styrka i händerna o känner mig orkeslös. Det har varit många tårar nu. Jag vill bara få må ok,, en vanlig "värkdag" för mig då ligger jag på ca 6 på en skala på 1 - 10. Det är det jag är van vid men när det är så här så räcker inte skalan till. 

 

Så nu ska jag lägga mig o mysa med Neo. TACK o lov att jag har honom o mamma, ni är det bästa jag har   

 

Äntligen, äntligen är klockan redo för sängen. Hoppas att ni har haft en bra dag där ute. Var rädda om er o varandra. 

 

God natt o sov gott   

 

 

 

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards