Mitt Nya Liv

JAG BEHÖVER RECEPT TILL HUNDSÅS.

Av Anneli Gustavsson - 2023-10-27 15:26


I dagarna 3 har jag stått i köket o det känns i kroppen kan jag lova men nu är det klart o räcker ett tag i alla fall =)

 

Dag 1 gjorde jag Neos 118 köttbullar. 

 

Jag har 1 kg blandfärs

1 kg nötfärs

1 ägg

2 kokta potatisar,, lite större.

4 kokta morötter. 

Kryddorna, timjan o oregano.

 

Jag mixar potatisarna o morötterna o sen blandar jag ihop allt. 

Väger dom till 19-21 gram. 

 

Kokar sen i 2 grytor det går snabbare. Jag har i 1 buljong i varje gryta o sen kokar jag dom i 4 min o sen är det klart. Jo då det tar tid men vad gör man inte för den man älskar =) 

 

             


Ja Neo slickade sig om munnen o han blev så glad när han fick smaka.

 

Dag 2, förberedde jag till min kycklinggryta. Jag fixade med champinjoner (färska), morötter, bambuskott,  vattenkastanj, 3 citroner både zest o saften. 

 

Dag 3, hackade jag upp paprikan, löken i båtar o vitlök. Sen strimlade jag kycklingfilén o stekte den. Det var så skönt att inte behöva göra allt på samma dag så det kommer jag nog göra i fortsättningen för det tar verkligen på krafterna. Jag har även i chili, sweet chilisås, salt, citronpeppar, grädde, kokosgrädde, kokosmjölk. Jag kommer inte ihåg vad jag hade mer ?

 

Hur som helst så är Neo väldigt kräsen o han älskar mina köttbullar,, men vill helst inte äta sin egna mat. Så jag har googlat på såser till hundar men hittar inga bra. Jag vill inte göra egen buljong på ben o rester utan det ska vara smidigt. 

 

Har ni nåt bra recept på sås till hund tar jag tacksamt emot det =) 

 

Jag funderade på vanlig brunsås i påse, men vet inte vad det är i dom ? 

 

Ja jisses, vad gör man inte =) 

 

Ha en trevlig helg där ute   

 

 

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards