Mitt Nya Liv

DIAMANTHJÄRTAN CHOKLAD O BOLLAR.

Av Anneli Gustavsson - 2024-01-15 18:05


Jag har skickat efter lite silikon formar så nu ville jag göra nåt med choklad. Men när man gör det går det åt rätt mycket choklad så man tänker på det. I alla fall för mig för det var första gången jag gjorde detta =)

 

 

Först smälte jag chokladen i micron. 2 x 200 gram. 

 


  

Eftersom det var första gången jag gjorde nåt sånt här så blev det lite kladdigt o dant. Men jag kom på sen hur jag skulle göra det lite lättare. 

Jag vände en gryta upp o ner o satte på spisen så botten på grytan blev varm. Men,,, jag glömde sänka värmen så att det brände vid lite o sen försvann chokladen så dom blev olika stora. Ni ser att den är blank innan jag börjar sätta ihop dom. Men innan jag satte ihop dom hade jag i lite gott,, precis som i hjärtat längre ner. Man kan välja vad som helst. Sen löser man upp det i varm mjölk =)

 

  

Gårdsbarnen fick dessa o dom tyckte att det var gott så det var roligt =) 

Jag fick fylla på i skarven med lite extra choklad för det var lite glipor här o där =) 

 

   

Här är mina diamanthjärtan, dom blev så bra, blanka o fina. 

 

   

Ja som ni ser så får det plats mycket gottigt =) 

Om jag inte hade gjort dom så tjocka med chokladen så hade jag nog fått plats med lite till.

Men det är inte lätt o veta hur ömtåliga dom är.

 

 

Gott gott =) 

 

  

Ja, chokladen smälter ju ganska fort när man håller i det o jag hade ändå handskar på mig men det blev lite taffligt på dom så jag kom på att jag hade lite guldpulver som jag målade på. 

Storknas o Lillknas fick dessa o dom tyckte oxo att det var gott. 

 

Ja det är roligt att göra lite som man inte har gjort innan. Jag har att göra för jag har inte mycket till fika nu. Ska snart baka bullar oxo o det kommer att ta tid men det är det värt. 

 

Ha en bra kväll där ute   

 

 


 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards