Mitt Nya Liv

Rice Krispies Kaka.

Av Anneli Gustavsson - 2020-11-29 17:27


Har bakat en till kaka , dom här är så goda så det svårt att låta bli att äta dom,, men jag har inte tagit nån utan mamma har smakat dom o dom fick godkänt.. 

 

Receptet;  175* i mitten av ugnen i ca 15 - 20 minuter. Känn efter med en tandpetare, den ska vara helt torr. Lyft gärna lite på kanterna så ser du om den är klar oxo. Baka i en långpanna.

 

3 ägg stora frukostägg

3 dl socker

3 dl mjöl

1 tsk bakpulver, man kan ta lite mer

3 tsk vaniljsocker

1 dl varmt vatten,, låt det svalna lite innan du blandar i det.

 

Vispa ägg o socker poröst innan du har i dom andra ingredienserna. Häll ut det på en långpanna som du har bakplåtspapper på.. Sen in i ugnen i 15 - 20 min,, känn så att tandpetaren är torr.

 

 

Glasyren;

 

100 gr margarin/smör

1½ dl ljus sirap

1 stor blockchoklad/bakchoklad

6 - 7dl rice crisp från Kellogs. Det ska inte vara för rinnigt så ta gärna lite mer krisp.

 


   

Vispa fluffigt.

 

  

Sikta ner mjölet o bakpulvret.


     

Vispa med elvisp några minuter.


Kakan ska vara kall innan du lägger på glasyren. 


 

Det är så gott =)


   

Smeta ut det jämt på kakan o låt den svalna lite innan du delar upp den.


 

Det blev 48 stycken.


 

La i dom i formarna. Dessa kakor ska hem till Linus ♥

 



 
 
Catharina

Catharina

29 november 2020 19:00

Jag beundrar människor med värk och är tacksam för att jag inte har det. Välkommen till min blogg!

http://bokprinsessan.bloggplarsen.se

Anneli Gustavsson

30 november 2020 16:49

Hej, ja du det är inte lätt att leva med kronisk värk .. Har haft det i många år o kommer tyvärr få leva med det resten av livet..

Det går inte att komma in på din blogg, den hittas inte.

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards