Mitt Nya Liv

KAFFEMOUSSE

Av Anneli Gustavsson - 2022-01-20 16:17


Tänk vad mycket det finns att prova,, så mycket gott men var ska man börja ? Vilket ska man göra först ?

 

Detta som jag gjorde nu var så otroligt gott o så lätt att göra. Det går superfort oxo.

 

Detta kan du ha på muffins, kakor eller tårtor. Det är så fluffigt o gott. Men du kan även äta det som det är,, precis som en mousse. 

 

 

Det man behöver är;

 

Mått att mäta upp det med.

Elvisp.

Skål.

 

 

Recept;

 

4 tsk snabb kaffe eller 5 ml

1 dl socker eller 120 ml

1 dl riktigt kallt vatten eller 120 ml

 

Receptet nedan är exakt detsamma som ovan. Det är jätteviktigt att det är iskallt vatten.

 

 

 

Detta är engelska mått som jag har men det går att mäta upp på vågen. Det finns så många recept med cup så jag köpte det på wish, billigt. Visst kan man omvandla men nu slipper jag det o jag är glad åt mina mått =)

 


4 tbsp snabb kaffe - 5 ml


½ cup socker - 120 ml


½ cup riktigt kallt vatten - 120 ml


   

 

 

 

Snabbkaffe, socker o vatten. ISKALLT vatten.

 

 

Det går bra med vilket kaffe man vill ha.

 

 

Japp,, det är "lite" socker,, men gott blir det =) 

 

 

4 stycken såna här små söta mått =) 

 

 

 

  

Blanda i allt i bunken.

 

 

Det börjar skumma nästan direkt.

 

 

Det doftar så gott.

 

   

Nu börjar det hända saker =) 

 

 

Man får vispa ett tag. Det ska bli såna här underbara fluffiga toppar.

 

 

Jag visste inte om det gick att frysa men jag provade o det blev så otroligt gott. Fluffigt o smaken är mmmm ja ni får själva smaka =) 

Mamma fick en liten bunke oxo =)

 

 

Så här ser det ut när det har stått över natten i frysen.. Det var mjukt o fluffigt.

 

 

Men jag smakade ju lite innan jag fryste in allt. Det är så vansinnigt enkelt o väldigt onyttigt men nån gång kan man faktiskt göra detta. 

 

Hoppas att det ska smaka =) 

 

 

 

 

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards