Mitt Nya Liv

DET VÄRKER IHJÄL MIG.

Av Anneli Gustavsson - 2022-02-21 19:58


Jag är helt slut. Min fibro tar ut sin rätt nu o jag är matt, skakig o orkeslös. Det värker, smärtar, hugger, sticker o bränner i kroppen. Men om jag kunde tyda mina provsvar rätt så är det inget fel på mig, så egentligen borde jag inte vara sjuk =(

 

Jag väntar även på svar från röntgen som jag gjorde förra veckan.. OM det är ett bråck eller om dom har klippt sönder nervtrådar i musklerna så det är därför som jag har ont i magen,, ja där operationsärret är för det är där jag har ont. Sen har jag känt ett par dagar nu att jag ev har ont av gallan.. Nä jag har ingen galla var men jag kan ändå få grus o stenar i gallgången som går från levern ut till tolvfingertarmen.. Får se om det fortsätter då måste jag åka in för jag går inte med smärta i 3 år igen. 

 

   

Jag har haft mina handledsskydd på mig o dom är så sköna. Jag skickade efter dom från Wish för nåt år sen o ,, ja jag drar åt dom så det stasar så gott så det verkar hålla smärtan tillbaka lite. Det känns så skönt med tryck när jag har värk, jag kan inte förklara det men så är det, synd bara att det inte hjälper fullt ut. Dessa skydden var billiga mot vad man får ge annars hos sjukgymnasten. 

 

Mamma har hjälpt mig att gå ut med Neo i dag,, hon ska snart gå ut med honom igen så jag slipper det,, det är så skönt för vi har ett riktigt jädrans oväder. Innan vid 17 tiden när jag var ute med honom så stormade det o snöade det, det stormar inne i kroppen så nu får det vara bra. 

 

 

När mamma var ute med Neo på dan så träffade hon på min granne med hennes 2 underbara pojkar. Dom undrade nog varför Neo hade en annan tant i andra änden på kopplet =) 

 

 

 

Visst är det vackert med snö, det är det verkligen men när kroppen o vädret håller på att fightas hela tiden är det jobbigt. Det har varit både snö, regn, hagel, sol, blåst på samma dag det är inte klokt. Men när detta kortet togs var det vackert ute med vit snö o solen sken, det är helt ok men det är dessa skiftningar som jag inte mår bra av. Ja, sen behöver det inte alls betyda att det är vädret som gör min värk sämre för det kommer ändå.

 

  

Min älskade Neo ♥ Tack o lov att jag har honom. Han tröstar mig o finns vid min sida o känner av när jag mår dåligt. Han är verkligen min bästa vän o mitt hjärta. Klart att han hittar på lite bus men han "kräver" inte att jag ska hålla på med honom hela tiden för han verkar förstå o tar det lugnt med mig. 

 

Tänk om OM fanns... Då skulle jag önskat mig liv utan värk. Ett jobb att gå till. Ja gå upp tidigt på morgonen för att gå till detta tråkiga jobb som så många andra klagar sig över o sen gå hem o vara helt slut för att göra om det igen o igen. 

 

Inte behöva gå till läkaren för att få diagnoser,, be om recept för att springa på apoteket var o varannan månad för att ha ett eget litet apotek hemma. 

 

Ja tänk om OM fanns men nu gör det inte det, så jag får helt enkelt klara mig precis så som jag har det i dag. 

 

Äntligen snart dags att lägga mig, när jag mår så här dåligt så är det det första jag tänker på morgonen när jag vaknar, att det dröjer många timmar innan jag får lägga mig igen. 

 

Hoppas att ni har haft en bra start på veckan så att ni inte har stormat bort.. Stanna inne om ni inte behöver ge er ut. 

 

Var rädda om er o varandra. Dröm Vackra Drömmar. Puss I Pannan ♥

 

 


 
 
Lanni

Lanni

26 februari 2022 08:37

Hej! Känner verkligen med dig! Har själv fibro, artrit och artros.
Jag hoppas du kan få en skön helg ,,, utan värk.
Lanni

http://bloppisar.bloggplatsen.se

Anneli Gustavsson

26 februari 2022 19:56

Hej tack för titten. Tråkigt att du har värk, ja då vet du hur det är.
Ha en fin kväll ♥

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Ovido - Quiz & Flashcards